Svedsko-b3 Postat 12 februari 2005 Postat 12 februari 2005 (redigerat) Hej pĂ„ er! Jag heter Peter SvedĂ©n och bor i Halmstad.Ăr sĂ„ngare pianist o organist inom rock o blues har Ă€ven spelat en del pop o rysk folkmusik samt reggea. Spelade piano i radio 1969 sen kan ni rĂ€kna ut att jag tillhör den Ă€ldre generationen hĂ€r. Spelat o turnerat i showbiz med Blueskapellet - Jan Gerfast Bluesband - King George ( George Clemons) - King Size - Björn Linder - Thomas Poppe ( Nils Poppes grabb) - Mansa (reggea) - Earth Blues som gĂ€stats av bl.a. Claes Yngström samt Jukka Tollonen ( Tassavali Presidenti, Bills Boogie). Jag har spelat med sĂ„ mĂ„nga att jag inte kommer ihĂ„g namnen. HĂ„ller vĂ€l pĂ„ att bli senil. Det har blivit lite skivor ocksĂ„ med tiden. Medverkar nu senast i Thomas Poppes platta "Den jag Ă€r" samt pĂ„ en annan platta med Terrorpop frĂ„n Halmstad. Var i Bo Wilsons studio (Helsingborg) med Earth Blues (mitt eget band)nu i julas och körde in 10 lĂ„tar som hĂ„ller pĂ„ att bearbetas. Grejar med PC inspelning hemma komponerar o sjunger. varit med sedan Pro 24 o Atari. Har idag AMD dator med 2 cpu o 1000 i ram Tycker det hĂ€r forumet var mer seriöst Ă€n nĂ„got jag sett tidigare. Har lite koll pĂ„ studiogrejer samt gamla instrument o midi sĂ„ vi fĂ„r se om jag kan bidra med lite nyttig info till er andra. SjĂ€lv Ă€r jag allĂ€tare o tycker om att lyssna pĂ„ ny musik. Redigerat 12 februari 2005 av Svedsko-b3
osiris Postat 12 februari 2005 Postat 12 februari 2005 HallĂ„, hej och vĂ€lkommen! HĂ€r Ă€r vi seriösa... sĂ„ gott det gĂ„r, men ibland spĂ„rar det ut đ Men dĂ„ Ă€r det mest bara roligt och gemytligt đ VĂ€lkommen!
Chrille Postat 12 februari 2005 Postat 12 februari 2005 Imponerande bakgrund! Trots att jag knappast tillhör rĂ€veliten hĂ€r (dock med ambitioner att hamna dĂ€r sĂ„smĂ„ningom) önskar jag dig vĂ€lkommen hit đ
oblivian Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Hej & VĂ€lkommen đ Min farsa hade med Jukka Tollonen pĂ„ en blues platta en gĂ„ng đ Coolt!
karl Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Welcome, sĂ„g ofta Tollonen pĂ„ Mariahissen nĂ€r det begav sig.... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.