Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej pĂ„ er! Jag heter Peter SvedĂ©n och bor i Halmstad.Är sĂ„ngare pianist o organist inom rock o blues har Ă€ven spelat en del pop o rysk folkmusik samt reggea. Spelade piano i radio 1969 sen kan ni rĂ€kna ut att jag tillhör den Ă€ldre generationen hĂ€r. Spelat o turnerat i showbiz med Blueskapellet - Jan Gerfast Bluesband - King George ( George Clemons) - King Size - Björn Linder - Thomas Poppe ( Nils Poppes grabb) - Mansa (reggea) - Earth Blues som gĂ€stats av bl.a. Claes Yngström samt Jukka Tollonen ( Tassavali Presidenti, Bills Boogie).

Jag har spelat med sÄ mÄnga att jag inte kommer ihÄg namnen. HÄller vÀl pÄ att bli senil. Det har blivit lite skivor ocksÄ med tiden. Medverkar nu senast i Thomas Poppes platta "Den jag Àr" samt pÄ en annan platta med Terrorpop frÄn Halmstad. Var i Bo Wilsons studio (Helsingborg) med Earth Blues (mitt eget band)nu i julas och körde in 10 lÄtar som hÄller pÄ att bearbetas.

Grejar med PC inspelning hemma komponerar o sjunger. varit med sedan Pro 24 o Atari. Har idag AMD dator med 2 cpu o 1000 i ram

Tycker det hÀr forumet var mer seriöst Àn nÄgot jag sett tidigare. Har lite koll pÄ studiogrejer samt gamla instrument o midi sÄ vi fÄr se om jag kan bidra med lite nyttig info till er andra. SjÀlv Àr jag allÀtare o tycker om att lyssna pÄ ny musik.

Redigerat av Svedsko-b3
Annons
Postat

HallÄ, hej och vÀlkommen!

HĂ€r Ă€r vi seriösa... sĂ„ gott det gĂ„r, men ibland spĂ„rar det ut 😆 Men dĂ„ Ă€r det mest bara roligt och gemytligt 😉

VĂ€lkommen!

Postat

Imponerande bakgrund!

Trots att jag knappast tillhör rĂ€veliten hĂ€r (dock med ambitioner att hamna dĂ€r sĂ„smĂ„ningom) önskar jag dig vĂ€lkommen hit 😉

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Hej, hej!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.