Jump to content
Annons

Pianomusik - några hemmasnickrade låtar


Gorlum

Recommended Posts

För några veckor sedan fick jag för mig att jag skulle försöka göra några låtar med piano, elbas och trummor, och slutresultatet blev 7 små kompositioner som blev klara igår.

Alltihop är inspelat i min lilla hemstudio på Frösön, och jag spelar alla instrumenten själv.

Hela rasket finns att lyssna på här:

The traveller´s tales

Trevlig lyssning! 😄

Hälsningar/Gorlum

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt riktigt bra. Är imponerad över färdigheterna på alla instrument

.Tycker att basen är så bra i Bejing Park.

(och i de de andra låtarna).

Gitarren är så skön som kommer in på slutet.

Det här gillar jag.

skall fortsätta lyssningen nu.

Rikitgt bra inspelningar också..

Vad har du för gear ????

Ha det bäst

mvh

rolleyes.gif

Edit:

Russian market är ju stark också

Edit

Suvve allihop och häftigt pianolir och..trummor

gillar On the top of pnhom bakjeng.

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt riktigt bra. Är imponerad över färdigheterna på alla instrument

.Tycker att basen är så bra i Bejing Park.

(och i de de andra låtarna).

Gitarren är så skön som kommer in på slutet.

Det här gillar jag.

skall fortsätta lyssningen nu.

Rikitgt bra inspelningar också..

Vad har du för gear ????

Ha det bäst

mvh

rolleyes.gif

Edit:

Russian market är ju stark också

Edit

Suvve allihop och häftigt pianolir och..trummor

gillar On the top of pnhom bakjeng.

Vad kul att du gillar det 🥰

Det mesta är improviserat utifrån några ackordsföljder jag lurat på för pianot, sen har jag lagt basen och trummorna baserat vad pianot sysslar med.

Sambon var i Finland några dagar så då passade jag på att spela in lite efter jobbet på kvällarna 😆

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var FANTASTISKT bra speciellt dom snabbare låtarna.

Favoriten helt klart Bareback Northern Getaway och Chinese Visa Application.

GO Jämtland.

Tackar tackar, jag bockar och bugar 😄

Kul att göra något lite annorlunda för en gångs skull, brukar oftast spela mer death metal och sånt (som t.ex. mitt förra projekt Devaraja )

Link to comment
Dela på andra sajter

Plus det här vill man gärna ha på MP3, så man kan lyssna på Ipoden.

Jag kommer nog slänga upp det som mp3 nånstans snart för de som vill tanka ner det.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt bra grejer, Gorlum!

Sleepy Elnas Lullaby och Lazy Big Lake satte sig direkt. Mycket bra jobbat både med komposition och framförande.

Vänligen,

CHAE

PS: Förresten, ART:en fungerar kanon. Nice doing business with you DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt bra grejer, Gorlum!

Sleepy Elnas Lullaby och Lazy Big Lake satte sig direkt. Mycket bra jobbat både med komposition och framförande.

Vänligen,

CHAE

PS: Förresten, ART:en fungerar kanon. Nice doing business with you DS

Ah, kul att höra!

Det är ju alltid lite läskigt när man gör allting själv, då har man ingen annan att skylla misstagen på än sig själv 😕

P.S. Gött att art´en har fått ett nytt hem att trivas i! D.S.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kommer det ett stonerrockprojekt och ett elektroniskt projekt också 😱

Ser man på! Det låter ytterst spännande och jag väntar redan på att få höra. Men säg mig ,säg mig; när ska du ha tid att åka till Kina om du projektar hela tiden? 😮😉

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser man på! Det låter ytterst spännande och jag väntar redan på att få höra. Men säg mig ,säg mig; när ska du ha tid att åka till Kina om du projektar hela tiden? 😮😉

Man kan ju alltid hoppas att resan till Kina ger inspiration till nya roliga projekt 😕

Jag åker iväg först den 18 juni, så några veckor till har jag på mig att slutföra projekten 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow!! Det här var riktigt bra! Du är ju grym på alla instrumenten! Själv är jag pianist sedan länge, samt trummis sedan halvt länge, samt har försökt spela bas, så jag vet... 😉 Synd bara att det är sådär smyg-otajt här och var i alla låtar, men jag utgår från att det beror på att du kört utan klick eftersom du lagt de övriga instrumenten efter pianot? Förresten är det här såpass bra att du skulle kunna göra om inspelningarna i stor studio, med musiker, kanske live, och sedan släppa officiellt. Tror du skulle gå runt och kanske också göra dig ett namn inom piano-trio-jazz! 🙂

Fantastiskt piano-ljud förresten, hur har du gjort? Riktig flygel va? Mikrofoner och positioner? Jag har aldrig lyckats få till nåt bra flygelljud, skulle verkligen vilja kunna det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickligt som fan! På alla plan. Komposition, improvisation, produktion- spelmässigt. Spännande och roliga låtar också. 😄

Dina låtar påminde lite om finska gruppen Trio Töykeät, lyssna på de om du inte hört dem, ett litet mustips bara. 🙂

Mvh M

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...