Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Letar efter någon gammal kassettbandsporta att leka med, men har svårt att hitta något.

Vill gärna ha möjlighet att kunna studsa till andra tracks också, men är inte direkt nödvändigt.

Så, var tror ni man kan hitta någon sådan och ungefär mycket går det på?

Kan man kanske ev köra på ett kassettdäck istället?

Annons
Postat (redigerat)

Letar efter någon gammal kassettbandsporta att leka med, men har svårt att hitta något.

Vill gärna ha möjlighet att kunna studsa till andra tracks också, men är inte direkt nödvändigt.

Jag gillar också detta. Men vi lever i den digitala åldern, så jag köpte en begagnad Ipod för nån tusenlapp och skaffade Multitrack DAW från Harmonicdog som gör en Ipod/Ipad/Iphone till en portastudio. Kostar 75 kr för 8 stereospår. Kan hantera upp till 24 stereospår om man betalar extra. Jag kopplar en proffsmick till Ipodden.

(Jag har för mig att Tascam ska ha en 4-track-"tape"inspelare till Ipod.)

http://www.harmonicdog.com/

Redigerat av Erik dP
Desecratedproductions (oregistrerad)
Postat

Du kan hitta dom på blocket och tradera för kring 500-1500.

Postat

Ah, ok, så de kommer upp på blocket emmellanåt? Har varit inne där och kollat några veckor. Får vara lite tålmodig då..

@Erik

Grejen är att jag vill ha analog portastudio just för att det är analogt.

Postat

Ah, ok, så de kommer upp på blocket emmellanåt? Har varit inne där och kollat några veckor. Får vara lite tålmodig då..

@Erik

Två kassettdäck och "ping-ponga" mellan dessa genom en mixer funkar görbra - gjorde detta redan för 15 år sedan.

Mvh/

Postat

@Erik

Japp. Och dom gamla analoga funkar oxå fortfarande helt ok som mixerbord .

serenity (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har en Tascam 4 track i rackformat och en liten Fostex 4 track, (kommer inte ihåg vad dom heter riktigt) intresserad?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.