Jump to content
Annons

Powerbook i världen


Nudel af Ludenben

Recommended Posts

Jag är sugen på en Mac Powerbook, men undrar hur det funkar med strömförsörjning om man är utomlands. Främst Spanien och USA. är detta ett problem? Måste man köpa någon dyr jobbig extrapryl?

Eller om man köper en i USA... vad krävs för att det skall funka i Sverige/Spanien (och jag bryr mig inte om å, ä eller ö problemet)

Tack / Nudel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla nätdelen. Den klarar troligen 110-240 V 50 eller 60 Hertz. (De flesta bärbara klara sånt). Då klarar man större delen av världen, även om du kan hitta undantag.

Sen ser all kontakter olika ut. Man för köpa en adapter. Sist var jag sent ute och handlade på Arlanda för 129:-, en som passar det mesta. 100 gram eller så i vikt.

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en iBook i USA, och hade inga problem alls. Garantin för bärbara macar gäller över hela världen, så det behöver man inte oroa sig för. Nätdelen fungerar fint även i sverige, men du måste ändra kontakten från amerikansk till svensk. Detta gjordes enkelt då jag hade en gammal svensk adapter till min tidigare dator hemma, så det var bara att använda den sladdförlängaren.

Och amerikanskt tangentbord vänjer man sig vid efter fem minuter, iaf om man inte tittar på tangenterna (:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...