Jump to content
Annons

Ihåligt ljud från min VOX


PandaMindset

Recommended Posts

Jag har en gittarförstärkare, VOX AD15VT, kopplad till datorn som högtalare. Ibland märker jag att ljudigt blir lägre och smått ihåligt. Det ända som funkar för att fixa till ljudet är att slå till med näven ovanpå den. Då återgår den till sitt normala ljud. Vad beror detta på? Någon kallödning inuti eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förmodligen något lagg någonstans. Eller förresten, jag tror inte det är bra att koppla så. Det är ju tillräckligt med volym för att driva ett par hörlurar ur en dator, och gitarrsignal är mycket klenare och har mycket högre resistans tror jag. Inte säker på detta men tror det. Hur har du kopplat?

Och skippa gitarrförstärkare som högtalare till datorn. En stärkarhögtalare ska låta speciellt, och det låter ofta inte bra med musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Tror inte det är så bra för någon del.. Men kolla med någon annan. Snart kommer forumsproffsen och säger exakt hur du skall göra (och blir arga på dig för att du har en gitarrförstärkare som högtalare 😊 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...