big blue Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Hej vänner, Ville bara ställa en liten fråga. Jag undrar om det behövs någon extra fläkt till processorn :Intel Pentium 4 540 Prescott 3.2GHz Hyperthreading 1Mb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket775 som jag nyligen beställt från datorbutiken? Mycket tacksam för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
perdefinition Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 (with cpu-cooler!) Einstein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
big blue Posted February 8, 2005 Author Share Posted February 8, 2005 Jag vet Einstein, men finns det inte möjlighet att sätta in extra fläkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 De fläktar som hänger med processorerna brukar vara allt annat än tysta - så det är helt klart att föredra att skaffa en annan fläkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
big blue Posted February 8, 2005 Author Share Posted February 8, 2005 Tack för svaret Claes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
big blue Posted February 8, 2005 Author Share Posted February 8, 2005 Vad skulle du rekommendera för fläkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 man kan inte ha en extra fläkt på en processor. Man får i så fall ta bort den som redan finns. Men det kanske du förstod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Vad skulle du rekommendera för fläkt? Denna från Arctic Cooling: eller kanske denna från Zalman: - eller rentav denna - också från Zalman (en sådan har jag själv... 😆 ): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrix Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Vad sägs om att fråga datorbutiken? 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spaceman Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Beror på hur mycket CPU:n får jobba. Har du många pluggar och den får svettas lite kring 80-100% skulle jag rekomendera en extra schassifläkt för en hundralapp. Sitter du bara och surfar är det bättre att spara pengarna... 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts