Bierball Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Precis som rubriken lyder, går det göra crossfade på flera kanaler samtidigt eller måste man beta av dem en efter en?
joachime Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Om du lägger flera spår i samma edit group och bockar i "Region Selection (Edit)" så kan du klippa och redigera ett spår och de andra följer efter.
Bierball Postat 14 mars 2011 Trådstartare Postat 14 mars 2011 Om du lägger flera spår i samma edit group och bockar i "Region Selection (Edit)" så kan du klippa och redigera ett spår och de andra följer efter. [/quote Ursäkta men hur gör man detta? Hittar inte Region Selection.
Bierball Postat 14 mars 2011 Trådstartare Postat 14 mars 2011 Om du lägger flera spår i samma edit group och bockar i "Region Selection (Edit)" så kan du klippa och redigera ett spår och de andra följer efter. Ursäkta min okunskap men hur gör man detta? Hittar inte Region Selection.
Johnny Boi Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Om du lägger flera spår i samma edit group och bockar i "Region Selection (Edit)" så kan du klippa och redigera ett spår och de andra följer efter. Tyvärr funkar inte detta för just cross-fade:ing (i alla fall inte i Logic Pro 8, som jag har). Jag har samma fråga men har inte kommit på någon lösning. Cross-fade:ar ett i taget i nuläget.
Piccazzo Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Markera spåren du vill ha crossfade på , Välj crossfade i Audiorutan uppe till höger , ställ in Crossfade tid.
joachime Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Hittar inte Region Selection. I Logic 8 eller 9, tryck x för att få upp mixern. Markera de spår du vill ska redigeras (bl a crossfade) tillsammans. Högerklicka sedan i det tomma fältet ovanför regel/fader och pan. Välj en "group" och redigera sedan inställningarna. Vill du att den enbart ska gälla redigering ser du till att enbart Region Selection är ibockad. Tyvärr funkar inte detta för just cross-fade:ing (i alla fall inte i Logic Pro 8, som jag har). Jag har samma fråga men har inte kommit på någon lösning. Cross-fade:ar ett i taget i nuläget. Jo, om du crossfadear med hjälp av fade-parametrarna i inspector (eller vad det heter längst uppe till vänster). I Logic 9 tror jag ävne det gller om man ctrl+shift-klickar på en region som ingår i gruppen. Markera spåren du vill ha crossfade på , Välj crossfade i Audiorutan uppe till höger , ställ in Crossfade tid. Skillnaden mellan att göra som picazzo eller som jag föreslår är att man slipper markera spåren varje gång man gör en edit om man använder "group".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.