Jump to content
Annons

Ny hårddisk - få över all skit?

Recommended Posts

Gratch (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hallå!

Kommer inom en inte allt för avlägsen framtid att köpa en ny hårddisk som jag ska använda som sytemdisk och då även för Cubase. Tanken är då att jag ska på något sätt spara över allting jag har just nu för att sedan kunna föra över till den nya. Frågan är bara hur allting är uppbyggt så att säga.

Sparar alla mina projekt och filer i en map som kort sagt heter "cubase" som ligger bland mina personliga mappar(Windows 7) där finns mappar som heter "Audio", "Edits", "Images" och sedan mina projektfiler tillsammans med en mängs .bak filer.

Funkar det att bara spara hela denna map och sen föra över allting igen eller kommer cubase få fnatt?

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

Det finns inga fasta sökvägar, utan du kan välja vad du vill, så det är inga problem att bara kopiera dina mappar. Om du inte har valt de mappar som använts som default, så kommer det däremot inte att funka automagiskt, utan du får ange sökvägarna själv.

Om du tänker använda exakt samma operativ och program/pluggar etc som du har nu, så är en image-kopia smidigast. Jag använder Acronis TrueImage och har sett att det fungerar utmärkt, eftersom jag har gjort samma operation som du tänker göra och bytt till större hårddisk ett par gånger. Ett problem som du kan råka ut för, om du inte har dongel-skydd till alla program, utan vissa har challenge/response-koder, är att du måste registrera om dem med den nya hårdvaran. Challenge/response brukar nämligen räknas ut med hjälp av olika delar av hårdvaran och i vissa fall ingår även hårddisken i den ekvationen - men det är normalt inga problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.