Jump to content
Annons

Shure SRH840 Hörlurar


hertingen

Recommended Posts

Hej.

Undrar om det är någon som har eller har testat dom här hörlurarna: Shure SRH840

Dom testades i Studio nr. 8 2009 och fick bra betyg. Jag har varit intreserad av dom ett tag, och nu när mina gamla lurar sjunger på sista versen så är jag på gång att köpa ett par nya. Skulle vara bra att få höra lite komentarer från någon som använt dom. De flesta recensioner jag hittar på nätet ger ju dom bra betyg.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hehe, ok. Ja jag får ta och testa dom då. 🙂 Föll mest för likheten med Genelec. Har ett par sådana högtalare som jag haft några år och är über nöjd med.

Men det är väl så att om man är försiktig och tänker på den lilla kabeln så kanske det inte blir nåt större problem.

Tack så mycket för svaren allihop!

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.. Jag har ett helt fotbollslag monitorhörlurar, däribland ett par ATH-M50 och när jag lyssnat på SRH840 kändes dessa rakare i sin återgivning med samma djupa sköna bas, men inte så centrerad i basen som ATH'n.

Ska du ha dem att mixa i skulle jag hellre rekommendera ett par öppna lurar men dessa blir ju såklart svårt att spela in sång med då det oftast läcker igenom in i micken

Öppna lurar jag varmt kan rekommendera som ligger marginellt över SRH'n är sennheiser HD650

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.. Jag har ett helt fotbollslag monitorhörlurar, däribland ett par ATH-M50 och när jag lyssnat på SRH840 kändes dessa rakare i sin återgivning med samma djupa sköna bas, men inte så centrerad i basen som ATH'n.

Ska du ha dem att mixa i skulle jag hellre rekommendera ett par öppna lurar men dessa blir ju såklart svårt att spela in sång med då det oftast läcker igenom in i micken

Öppna lurar jag varmt kan rekommendera som ligger marginellt över SRH'n är sennheiser HD650

Ok. Ja jag hade tänkt ha dom till båda delarna. Spela in sång och mixning. Spelade in sång med ett par lurar som läckte förut en gång och det vill jag helst undvika så gott det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även jag är riktigt nöjd med mina. Ska köpa ett par till när plånboken säger säger ja! Jag har inte heller lyckats pajja mina än.

De har ett härligt skimmer i de höga registret som låter otroligt bra!

Kalasbra!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mitt nästa hörlurspar blir SRH840. Hade ATH-M50 som favvisar innan jag hörde Shures nya lurar. Gillar båra men klarar inte riktigt den för min smak något för kraftiga bas som M50 har.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tillägga att jag köpte SRH 840 direkt efter lyssningen..

Dessa är mina slutna favvis lurar för tillfället och jag tycker nog att de är "neutralt ärliga" över hela registret..

Men jag mixar inte i dem mer än kortare stunder och växlar över till ett par Sennheiser HD 800 - left and right darling deluxe så fort jag ska höra sånt som inte finns i mixen... dammråttor på trummisens flufftofflor t.e.x

Köp ett par SRH 840 nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...