Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har tittat runt i live lite 6.0.1 som jag fick med ljudkortet jag beställde.

Jag hittar dock inga loops eller samples i programmet. Det står att dem fattas(samples missing).Men några bör väl finnas med?Hittar inga...

Kan man uppgradera till en högre version gratis? Någon som vet vart man kan få gratis /samples/loops annars?Har hittat en del men tips är aldrig fel

Annons
Posted
Jag hittar dock inga loops eller samples i programmet. Det står att dem fattas(samples missing).Men några bör väl finnas med?Hittar inga...
Du får inga instrumentpaket med Live Lite. Några samplingar borde du ändå ha fått, jo. Gick installationen rätt till?
Kan man uppgradera till en högre version gratis?
Ja, registrerar du din Live Lite 6 hos Ableton.com är det sannolikt att du får en fri uppgradering till Live Lite 8 alt. köpa uppgradering till Live 8.

Jag skulle strunta i att installera om Live Lite 6 och istället gå direkt på Live Lite 8 så får du både nyare programversion och samplingarna borde dyka upp.

Posted

Jag laddade ner live lite 8. Fast den kommer som zipfil som öppnas i adobe reader?

fanns inga lösningar på hemsidan om hur jag skulle göra. Någon som kan förklara lite kort hur jag ska installera den...

Posted
Fast den kommer som zipfil som öppnas i adobe reader?
Då har du fått lite galna filassociationer i din dator. Både Windows och Mac OS X har inbyggd funktion för zip-komprimering.

PC? Då bör du kunna högerklicka zip-filen och välja Extrahera.

Annars är ett förslag att du installerar 7-zip och använder det för att packa upp. Programmet är gratis och borde ställa in sig att öppna zip automatiskt.