P Forsberg Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Hail! Jag har funderat lÀnge pÄ att spela in lite heavy metal med Manowar-stuk i bÄde musik och text, dock sÄ har jag inte Eric Adams pipa utan det skulle nog bara lÄta löjligt om jag försökte efterlikna honom. SÄ det jag frÀmst Àr ute efter Àr en sÄngare som kan sjunga som Eric, eller iaf som kan sjunga heavy metal. En riktigt snabb heavy metal-gitarrist som kör solo/lead hade varit gött ocksÄ! Om du Àr allmÀnt intresserad av att spela andra instument eller skriva lÄtar sÄ Àr du jÀvligt vÀlkommen ocksÄ! http://www.youtube.com/watch?v=P2q5kidXHuo&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=AJ0sW7KOFhU&feature=related
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 http://www.youtube.com/watch?v=0Ql4v-OiCrU
Vallhagen Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Tjingeling! Jag gissar att du har jĂ€rnkoll pĂ„ NANOWAR... som bland annat givit oss albumet TRIUMPH OF TRUE METAL OF STEEL och lĂ„tar som POWER OF THE POWER OF THE POWER (OF THE GREAT SWORD). http://www.nanowar.it/home.html ... om du behöver Ă€nnu mer inspiration dĂ„... đ
KillwithSkill Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Ingen som tröttnat pÄ dessa fÄniga shreds? Och det behövs verkligen inte pÄ ett pissband som Manowar! Fjantar, vikingwannabee's...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 On 2011-01-29 at 15:24 sa KillwithSkill: Ingen som tröttnat pĂ„ dessa fĂ„niga shreds? De flesta Ă€r inte kul men finns ju nĂ„gra som Ă€r roliga. Citat Och det behövs verkligen inte pĂ„ ett pissband som Manowar! Fjantar, vikingwannabee's... đ Ja de ganska sĂ„ patetiska. Gubbar runt 50 som vĂ€grar inse att de inte Ă€r 25 lĂ€ngre och kör ett tramsigt vikingakoncept som aldrig har funnits.
P Forsberg Postat 29 januari 2011 TrĂ„dstartare Postat 29 januari 2011 On 2011-01-29 at 15:17 sa Vallhagen: Tjingeling! Jag gissar att du har jĂ€rnkoll pĂ„ NANOWAR... som bland annat givit oss albumet TRIUMPH OF TRUE METAL OF STEEL och lĂ„tar som POWER OF THE POWER OF THE POWER (OF THE GREAT SWORD). http://www.nanowar.it/home.html ... om du behöver Ă€nnu mer inspiration dĂ„... đ Nejdu, aldrig hört talas om dessa. Var inte riktigt sĂ„ mycket parodi jag tĂ€nkte mig heller, utan mer lite go Heavy metal med glimten i ögat. đ
pxm Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 (redigerat) Det lÄter intressant men jag Àr nyoperad och kan inte spela nÄgot just nu-men ser fram emot att fÄ höra resultatet... Hoppas ni fÄr till nÄgot-lÄter som ett roligt projekt som sagt.. Redigerat 29 januari 2011 av pxm
KillwithSkill Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 On 2011-01-29 at 15:17 sa Vallhagen: Tjingeling! Jag gissar att du har jĂ€rnkoll pĂ„ NANOWAR... som bland annat givit oss albumet TRIUMPH OF TRUE METAL OF STEEL och lĂ„tar som POWER OF THE POWER OF THE POWER (OF THE GREAT SWORD). http://www.nanowar.it/home.html ... om du behöver Ă€nnu mer inspiration dĂ„... đ Det dĂ€r var nĂ„t nytt för mig! Och kan sĂ€ga att det var jĂ€vligt roligt! "Number of the beach" ...vafan ?? HAHAHA đ
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Finally out Nanowar's Of Steel new Album Of Steel - Into Gay Pride Ride! đđ
KillwithSkill Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Death to Britney Spears, kill the little slut Kill Madonna too and then fuck her in the butt Fuck Mariah Carey, death to Sheryl Crowe They can kiss each other on the camel toe 50 Cent's a fag, so is Kanye West Shooting hot sperm on each others' chest đ
sixties Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 gillar manowars tidiga plattor. ska bli kul att höra resultatet. de ska lira i göteborg framöver lÀste jag, och köra Battle hymns plattan. har du hört Dictators som ross the boss lirade med före manowar? (Àven pÄ senare Ärs reunion platta). fast det Àr mer Ät Kiss/Ramones hÄllet. http://www.youtube.com/watch?v=QaoslrcYZbc 1
Vallhagen Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 On 2011-01-29 at 16:01 sa KillwithSkill: Det dĂ€r var nĂ„t nytt för mig! Och kan sĂ€ga att det var jĂ€vligt roligt! "Number of the beach" ...vafan ?? HAHAHA đ Jafan, det Ă€r ett par sköna garv. đ ...Ă„ andra sidan kan man nĂ€stan frĂ„ga sig om man behöver göra en ren parodi pĂ„ Manowar... De klarar liksom den detaljen rĂ€tt bra sjĂ€lva. Hell Of Steel... Kill with power, fan!!!
Vallhagen Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 On 2011-01-29 at 16:25 sa KillwithSkill: Death to Britney Spears, kill the little slut Kill Madonna too and then fuck her in the butt Fuck Mariah Carey, death to Sheryl Crowe They can kiss each other on the camel toe 50 Cent's a fag, so is Kanye West Shooting hot sperm on each others' chest đ Jamen fan ... slutdialogen Ă€r ju kunglig! - Yea, couldnt agreee more, death to all BUTT metal! - No, its not Butt metal, its "deathtoall BUT metal! - yea thats what i said, death to all BUTT metal!
KillwithSkill Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 On 2011-01-29 at 18:16 sa Vallhagen: Jamen fan ... slutdialogen Ă€r ju kunglig! - Yea, couldnt agreee more, death to all BUTT metal! - No, its not Butt metal, its "deathtoall BUT metal! - yea thats what i said, death to all BUTT metal! Askul! đ NĂ€r vi Ă€r Ă€ndĂ„ inne pĂ„ lite lördagshumor sĂ„... Judas Priest - Riding On The Wind . . . . pĂ„ svenska... đ± Your browser does not support the HTML5 audio tag
Vallhagen Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 On 2011-01-29 at 18:42 sa KillwithSkill: Askul! đ NĂ€r vi Ă€r Ă€ndĂ„ inne pĂ„ lite lördagshumor sĂ„... Judas Priest - Riding On The Wind . . . . pĂ„ svenska... đ± Your browser does not support the HTML5 audio tag Jamenfanfan, kontrar med mer Judas pĂ„ svenska dĂ„... Your browser does not support the HTML5 audio tag ...men det Ă€r ju blodigt allvar! UrsĂ€kta Foppa för den nĂ€ranog kompletta trĂ„dkapningen! Se det som positiv bummpinggg!
pxm Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 (redigerat) Skicka ett pm till superyngwie och frÄga honom-han kan kanske göra shreds Ät er..... Redigerat 29 januari 2011 av pxm
DivineCo Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Visserligen har jag försökt sjunga i dom lÀgre registren pÄ senare Är men om ni inte hittar nÄgon annan sÄ kan jag tÀnka mig att gÄ upp en oktav eller tvÄ. 1
P Forsberg Postat 30 januari 2011 TrÄdstartare Postat 30 januari 2011 Ah, alltsÄ den hÀr trÄden ballade ju ur ganska rejÀlt, men vadfan, om nÄgon Àr intresserad sÄ skicka gÀrna ett PM. AngÄende trÄdkapning och hat-attacker mot manowar sÄ bryr jag mig inte sÄ mycket faktiskt. Lite synd kanske att det blir lite missvisande nÀr man lÀser trÄden men vadfan, det Àr lördag sÄ man kan vÀll inte förvÀnta sig sÄ mycket annat.
Frekvensspektrumanalysator Postat 30 januari 2011 Postat 30 januari 2011 Manowar Àr kanske vÀrldens bÀsta band, pÄ delad plats med Spinal Tap! jag kan nog tÀnka mig att dra av ett par riff pÄ guran, om det inte verkar bli totalkalkon.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.