Jump to content
Annons

EMU Tracker Pre USB 2.0 Brus/statiskt ljudproblem


Boltz

Recommended Posts

Halloj, har haft problem med mitt ljudkort ett längre tag och vet inte hur jag ska lyckas bli kvitt de brus / statiska ljudknaster som uppstår.

Körde tidigare ljudkortet på en laptop och trodde således att de laptopens dåliga kvalite som strulade.

Nu när jag uppgraderat till apple IMac 27 och logic kvarstår detta problem. Känns trist att man ska uppleva detta på en mac för ljudet är för övrigt i toppklass.

Ljudet uppkommer i studiomonitorerna och verkar komma från usb / firewirekabeln när jag rör med den trådlösa apple musen sprakar de i högtalarna. ljudet är inte "höjbart via volym" utan ligger på samma nivå helatiden. Som om det är nån källa i kring som ljudkortet snappar upp.

När jag kör med lurarna från uttaget på ljudkortet är det knäpptyst. Utan det är bara från monitorerna detta statiska ljud uppkommer. Även fast ljudkortet är inaktiverat i datorn så brusar det.

Har läst runt lite och ser att fler haft problem med detta ljudkort men även andra typer av externa ljudkort. Inte hittat nån vettig lösning. Är uppe i att installera om drivisarna en gång men tror inte de är felet

Nån guru som kan komma med lösningen på detta problem

Skulle vara evigt tacksam. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har felsökt lite mera nu. Har läst om att man kan köra med en Ground loop eleminator mellan kablarna. Kommer en sån fungera. Nåt som är duktig på hur jag ska bära mig åt för att isolera / ta bort ljudet som uppkommer i högtalarna. ?

Riktigt störande att försöka mixa seriöst med detta problem

Redigerat av Futurum
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...