Jump to content
Annons

Glue tool i protools?


jontann

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det finns en motsvarighet till logics glue tool i pro tools? och hur får man fram den?

Har problem då jag ska föra över ljud filer från pro tools till logic då i varenda spår där jag har klippt så ligger det kanske fem olika ljudspår vilket gör det väldigt

komplicerat att importera till logic.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Menar du att du har flera regioner i tidslinjen som du vill ha till en region som börjar från början så att allt ligger på rätt ställe i logic? Markera alla regionerna och gå till EDIT och välj sedan consolidate. Då får du en region av alla de regioner som va markerade. Impotera denna fil i logic så kommer allt ligga på rätt ställe. Vad glue toool gör exakt vet jag inte då jag inte jobbar med Logic så jag vet ju inte om det va detta du va ute efter.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Consolidate skapar ju dock nya filer, vilket verkar som vad du vill ha i detta fall. Däremot är det värt att känna till att du i Pro Tools också kan göra Heal separation (cmd+H) för att klistra ihop regioner med varandra, samt gruppera regioner (cmd + optn + g).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...