Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Nu skall jag köpa en Macbook Pro till studion. Har hittat en som sĂ€ljer andra hand. Vi har bestĂ€mt ett pris pĂ„: 10 000 för Macbook Pron som har: 4 GB Ram & 250 GB HĂ„rddisk (7200RPM) Nvidia GeForce 9400M. Först o frĂ€mst: Är det ett rimligt pris?

Killen sÀger ocksÄ att han kan byta ut hÄrddisken till en med 7200 RPM, ( JUST NU HAR DEN 5400 RPM. ) , Kan jag bli lurad pÄ detta? Hur vet jag om han har bytt ut den till en hÄrddisk med 7200 RPM. Jag har tÀnkt o kolla pÄ hÄrddisk kapaciteten men eftersom den disken han skall byta till skall ocksÄ vara en 250 GB disk. SÄ hur gör jag för o ta reda pÄ om han verkligen har bytt ut den till en disk med 7200rpm.

Behöver verkligen hjÀlp med det hÀr. SÄ alla svar som jag fÄr Àr jag tacksam för.

Annons
Postat

Borde stÄ modell nummer och sÄ pÄ den.

I Win kan man se vad det Àr för disk, kan man inte det pÄ mac ocksÄ?

Postat

Du kan ju alltid dra igĂ„ng datorn och gĂ„ in pĂ„ "Om den hĂ€r datorn", dĂ€r finns info om vad som sitter i datorn. Även rotationshastigheten pĂ„ disken..

Postat

Du kan ju alltid dra igĂ„ng datorn och gĂ„ in pĂ„ "Om den hĂ€r datorn", dĂ€r finns info om vad som sitter i datorn. Även rotationshastigheten pĂ„ disken..

Tack för svaret. Eftersom det kommer vara min första mac dator sÄ har jag ingen aning om hur man kollar upp det dÀr! Men skall rotationshastigheten stÄ ifall jag höger klickar & trycker in "egenskaper eller va de heter pÄ mac" pÄ om den hÀr datorn?

Postat

Tack för svaret. Eftersom det kommer vara min första mac dator sÄ har jag ingen aning om hur man kollar upp det dÀr! Men skall rotationshastigheten stÄ ifall jag höger klickar & trycker in "egenskaper eller va de heter pÄ mac" pÄ om den hÀr datorn?

Tryck pĂ„ Äpplet lĂ€ngst upp till vĂ€nster och vĂ€lj "Om den hĂ€r datorn", Tryck sedan pĂ„ "Mer info...", HĂ„rddisken bör ligga under kategorin Serial-ATA... Du kan givetvis Ă€ven gĂ„ via findern till program>verktygsprogram och sedan Systeminformation om du vill. Lycka till 🙂

Postat

Jag har en Toshiba-laptop och om jag gÄr in pÄ Den hÀr datorn och kollar min inbyggda hÄrddisk sÄ finns det ingen info alls nÀstan.

Det beror ju pÄ vad de valt att lÀgga in.

Dock kan jag stÀnga av datorn och vÀnda den uppochned och öppna hÄrddiskluckan lÀtt och lÀsa allt jag behöver.

Postat

Jag har en Toshiba-laptop och om jag gÄr in pÄ Den hÀr datorn och kollar min inbyggda hÄrddisk sÄ finns det ingen info alls nÀstan.

Det beror ju pÄ vad de valt att lÀgga in.

Dock kan jag stÀnga av datorn och vÀnda den uppochned och öppna hÄrddiskluckan lÀtt och lÀsa allt jag behöver.

I Win7 gÄr man i enhetshanteraren som finns i kontrollpanelen, kommer inte ihÄg hur det ser ut i Xp men kan funka dÀr ocksÄ.

Postat

Tack för all hjÀlp!

Vad tycker ni om priset? 10 000kr hade vi bestÀmt sist. 11000, med 8gb ram.

Postat

om den hÀr datorn i mac och windows Àr rÀtt stor skillnad! Jag tycker de Àr lite dyrt iom att du fÄr en 13 tummare ny för 11 000.

Vilken Àr det, 15 tum, i7 eller vad för dator?

bli inte blind bara för att det Àr mac!

Postat

Vad Àr det för processor?

Är det unibody eller tidigare?

Postat

post-2600-0-33413600-1294756927_thumb.png

SÄ hÀr ser det ut nÀr du kollar vilken hÄrddisk som finns i...

SÄ det Àr lÀtt att se om det Àr rÀtt eller inte.

8GB för 1000:- mer kan jag varmt rekommendera!

Samt om han ÀndÄ ska byta disk, varför inte sÀtta in en 500gb'are???

Postat

Tack för all hjÀlp! Det Àr den Unibody modellen.

Datorn har:

Modell id: MacbookPro 5.5

Processor: Intel Core 2 Due @ 2,53GHz

Minne: 4GB @ 1,07GHz

HÄrddisk: 250GB

Nvidia GeForce 9400M

Tangentbord med bakgrundsbelysning

10 000kr har vi bestÀmt oss. Med en ny hÄrddisk pÄ 250gb med 7200rpm.

11 000kr om jag vill ha 8 gb ram. Vad tycker ni om priset? Behöver akut svar, eftersom han fortfarande vÀntar.

Postat

Vad Àr det för processor?

Är det unibody eller tidigare?

Processor: Intel Core 2 Due @ 2,53GHz

Minne: 4GB @ 1,07GHz

HÄrddisk: 250GB

Nvidia GeForce 9400M

Tangentbord med bakgrundsbelysning

Postat

Detta Àr alltsÄ inte den senaste versionen av MacBook Pro 13" utan föregÄende. Den Àr idag jÀmförbar med nuvarande minsta-modell som kostar 11495:- och har ett bÀttre grafikkort. DÄ fÄr du ju dessutom en ny dator med garanti.

SÄ jag hade prutat pÄ datorn dÄ jag tycker man alltid tar en risk med begagnat och dÄ borde det smaka mer Àn ca 1500:- (Han tycker givetvis det Àr billigt eftersom han köpte den för ca 14.495:-).

SĂ„ kanske 10 000:- med disken eller RAM-minnet. Annars under 9000:-.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.