Jump to content
Annons

Logic Problem - "audio configuration is damaged"


hooolmen

Recommended Posts

Jag hade ett stort projekt uppe och rattade på en mjukvaru-synth till en låt jag håller på med när detta meddelande kom upp. Det var dock bara min baskagge som försvann men jag öppnade upp ett tidigare sparande och tack gode gud så fanns det kvar så gjorde en backup på alla audiospår jag använde och fick det att fungera igen.

Problemet är att varje gång jag öppnar projektet så kommer det meddelandet upp drygt 5 gånger och varje gång jag lägger till ett nytt spår så kommer det upp typ 2 gånger. Det börjar sannerligen gå mig på nerverna och jag undrar ifall det går att ordna utan att jag bouncar ut allt till ljudspår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Också fått det där. Lite mystiskt.

För först fick jag det på min iMac när jag höll på med en ny låt.

Varje gång jag sedan skapar ett nytt projekt kommer meddelandet upp.

Jag löser det genom att öppna ett gammal projekt och spara om det som ett nytt och radera allt.

Nu till det mystiska..

När jag återskapade låten som orsakat detta på min MBP. Helt från scratch men med det skadade projektet på en annan dator för att titta på lite olika saker ifall jag glömde någonting. Vad händer... JO "Audio configuration is damaged"!. Jag blir galen och lätt panikslagen, stänger bara ner skiten och sparar ingenting. Puh.. Det blev inget permanent i Logic. Dock fick jag ytterligare en gång bygga upp projektet, denna gången utan felmeddelandet.

Vet inte hur man löser det, men det finns ju den där halvkassa lösningen jag skrev överst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också råkat ut för det där. Lite läskigt, för trodde det kanske inte gick att lösa, och projektet var jättestort.

Det jag gjorde var att importera alla spår, från dokumentet som inte fungerar, till ett nytt.

Så här:


  1.  
  2. Öppna ett nytt dokument
  3. Öppna Browsern i Logic
  4. Välj gamla filen
  5. Importera varenda spår, med "content", "Plugins", Sends" osv (Dvs bocka i allt)

Vips! ..så fungerade det, och problemet har inte kommit tillbaka efter det.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har också råkat ut för det där. Lite läskigt, för trodde det kanske inte gick att lösa, och projektet var jättestort.

Det jag gjorde var att importera alla spår, från dokumentet som inte fungerar, till ett nytt.

Så här:


  1.  
  2. Öppna ett nytt dokument
  3. Öppna Browsern i Logic
  4. Välj gamla filen
  5. Importera varenda spår, med "content", "Plugins", Sends" osv (Dvs bocka i allt)

Vips! ..så fungerade det, och problemet har inte kommit tillbaka efter det.

Är inte riktigt med på hur du fick till det startar jag Logic och sedan går till File new då kommer jag till Template Collection kan ju inte vara så du jorde...hjälp önskas 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte riktigt med på hur du fick till det startar jag Logic och sedan går till File new då kommer jag till Template Collection kan ju inte vara så du jorde...hjälp önskas 😱

När du klickar på "New" under "File" ska det komma upp en ruta där du bl.a. kan välja "Empty Project". Klickar du där öppnas ett helt tomt dokument utan kanaler.

Eller tänkte du på hur man får fram browsern? Då trycker du på "F".

Sedan får du i browswern leta upp den låt som du vill importera saker ifrån. Klicka på på själva dokument. Du får då upp en lista på alla kanaler, auxar, mastern osv. Där bockar man i vad man vill importera till sitt nuvarande projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

När du klickar på "New" under "File" ska det komma upp en ruta där du bl.a. kan välja "Empty Project". Klickar du där öppnas ett helt tomt dokument utan kanaler.

Eller tänkte du på hur man får fram browsern? Då trycker du på "F".

Sedan får du i browswern leta upp den låt som du vill importera saker ifrån. Klicka på på själva dokument. Du får då upp en lista på alla kanaler, auxar, mastern osv. Där bockar man i vad man vill importera till sitt nuvarande projekt.

Jag klarar att öppna ett nytt Empty Project men sedan hur får jag inte in den gammla låten i det nya Projectet ?

Det blir liksom 2 låtar och Project.

Var hittar du browswern ?

Klickar jag på själva låten så frågar den vill du öppna en ny låt och stänga den gammla typ hittar inte listan på kanaler auxar mastern osv.

Redigerat av TripMan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klarar att öppna ett nytt Empty Project men sedan hur får jag inte in den gammla låten i det nya Projectet ? Det blir liksom 2 låtar och Project.Var hittar du browswern ?Klickar jag på själva låten så frågar den vill du öppna en ny låt och stänga den gammla typ hittar inte listan på kanaler auxar mastern osv.

Du ska inte till "File/new" för att importera. Som jag skrev tidigare - se nedan.

Eller tänkte du på hur man får fram browsern? Då trycker du på "F".

Sedan får du i browswern leta upp den låt som du vill importera saker ifrån. Klicka på på själva dokument. Du får då upp en lista på alla kanaler, auxar, mastern osv. Där bockar man i vad man vill importera till sitt nuvarande projekt.

Du går alltså in i "Browser" genom att klicka på "F". I browsern hittar du alla filer på datorn. Det är där du ska klicka på det projekt som du vill importera ifrån. Efter detta kommer listan upp, med alla kanaler, och du kan välja vad det är du vill importera. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska inte till "File/new" för att importera. Som jag skrev tidigare - se nedan.

Du går alltså in i "Browser" genom att klicka på "F". I browsern hittar du alla filer på datorn. Det är där du ska klicka på det projekt som du vill importera ifrån. Efter detta kommer listan upp, med alla kanaler, och du kan välja vad det är du vill importera. 🙂

Browsern dyker upp på höger sida men när jag letar upp låten som jag vill importera i Browsern så blir det så här och jag kan inte välja vad jag ska importera endast hela låten Chek Me som är markerad spelar ingen roll hur jag klickar höger eller vänster klickar, är det för att jag är i Logic 8 eller...

post-17087-0-37783500-1295861013_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Browsern dyker upp på höger sida men när jag letar upp låten som jag vill importera i Browsern så blir det så här och jag kan inte välja vad jag ska importera endast hela låten Chek Me som är markerad spelar ingen roll hur jag klickar höger eller vänster klickar, är det för att jag är i Logic 8 eller...

Ingen som kan svara på frågan hur man väljer vad man ska importera i ett tomt project?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte är så mycket till direkt hjälp men jag fann i alla fall manualen för Logic 8: http://www.logicprohelp.com/viewtopic.php?t=13998

Står säkert något om hur man importerar där men det kan vara så att du redan gett dig själv svaret. Importinställningarna som det talas om är kanske bara för senaste versionen av Logic?! Återkom gärna i frågan om du finner svar eller lösning! 🙂

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...