Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Snabb fråga:

Jag funderar på att använda min SPDIF-ingång ikväll, det dyker upp en MD temporärt hos mig då. Kan jag använda vanliga RCA-kablar som jag idag har till audio, eller är det andra sorter som gäller?

// David

Annons
Postat

Det funkar, men det finns säkert någon som kommer att säga att det inte är optimalt. Det har gått bra för mig i alla fall.

Postat

Det fungerar som en nödlösning, men eftersom in- och utgångarna är konstruerade för 75 ohms koaxialkabel, är det lämpligast att använda sådan.

Det är en billig kabel som man köper för inga pengar alls hos Clas Ohlson (samma kabel som används som antennkabel till TV:n...), så det finns egentligen inga ursäkter för att låt bli att använda rätt kabel. 🙂

Postat

Då ska jag pallra mig iväg och köpa en sån kabel... för att ha liksom. Så man slipper ta fram gamla RCA-kablar.

Min flickvän blir galen på alla mina sladdar...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.