Diwic Posted January 31, 2005 Posted January 31, 2005 Snabb fråga: Jag funderar på att använda min SPDIF-ingång ikväll, det dyker upp en MD temporärt hos mig då. Kan jag använda vanliga RCA-kablar som jag idag har till audio, eller är det andra sorter som gäller? // David
MusicNixon Posted January 31, 2005 Posted January 31, 2005 Det funkar, men det finns säkert någon som kommer att säga att det inte är optimalt. Det har gått bra för mig i alla fall.
Claes Holmerup Posted January 31, 2005 Posted January 31, 2005 Det fungerar som en nödlösning, men eftersom in- och utgångarna är konstruerade för 75 ohms koaxialkabel, är det lämpligast att använda sådan. Det är en billig kabel som man köper för inga pengar alls hos Clas Ohlson (samma kabel som används som antennkabel till TV:n...), så det finns egentligen inga ursäkter för att låt bli att använda rätt kabel. 🙂
MusicNixon Posted January 31, 2005 Posted January 31, 2005 Då ska jag pallra mig iväg och köpa en sån kabel... för att ha liksom. Så man slipper ta fram gamla RCA-kablar. Min flickvän blir galen på alla mina sladdar...
Recommended Posts