Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Funderar skarpt på att köpa en roadworn, har en amerian standard nu, är det nån som är bra på detta oh har testat båda två, är roadwornen avsevärt sämre, dom är väll gjorda i mexico, svårt att veta om man ska köpa en standard till eller en roadworn, roadworn är ju riktigt snygga men spelkänsla,svaj, micar och allt det andra är viktigare

Annons
Guest Raoul Collet
Posted

Har en 50s roadworn och den är riktigt sköna att spela på! Jag hade ungefär samma tankar som dig innan jag köpte den och jag jämförde med flera olika strator. Det jag tyckte stack ut med roadworn modellen var som sagt att den var skön att spela på, framförallt eftersom halsens baksida är nerslipad, samt att den slog alla andra strator med hästlängder när man spelade med cleant ljud, kan bero på att den har "nitrocellulose finish". Har samma mickar som mexico gitarrerna tror jag, men är inge fel på dem tycker jag. Det är bara att åka och testa den tycker jag, eftersom du redan har en american standard tror jag att du direkt kommer märka vilken du gillar mest.

Posted

Om du redan har en strata, köper du en till då? Varför inte en road worn tele, då får du lite mer olika sound. Bara en tanke. Jag har en american standard tele med Delta Tone mickar, de mickarna tycker jag är de bästa Fendermickarna som finns, inte för tunna i ljudet och inte heller som överlindade singelcoilar. Min har några år på nacken så jag vet inte om samma mickar sitter på de nyaste. Har testat även AS strata med samma mickar, tyckte de var helt kanon de med,

På en affär där jag känner försäljarna skapligt sa de att road worns lack ramlar av med en väldig fart. Men det kanske man struntar i, eller tom gillar.

Posted

Jag skulle rekommendera en standard till, eller en American Deluxe. Jag hade en sådan Tele, och det var ta mig tusan en av de mest behagliga gitarrer jag ägt. Du kan ju känna på en strata med annan greppbräda än vad du har nu, testa olika mickar etc. American Deluxe har dessutom mattbehandlas hals, vilket är mycket skönt. Jag har också varit intresserad av en Road Worn, men när jag granskade dem på nära håll tyckte jag att detaljarbetet var så jäkla taffligt utfört.