Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är ute efter att köpa en julklapp till någon som har "en spännande jazz-cd" på sin önskelista. Personen i fråga älskar EST.

Känner någon till bra skivbutiker med mycket jazz på CD i Stockholm? Med kunnig personal. Om inte det så är alla tips på musik som liknar EST supervälkomna.

Tackatackatack!

Annons
Postat (redigerat)

Jag är ute efter att köpa en julklapp till någon som har "en spännande jazz-cd" på sin önskelista. Personen i fråga älskar EST.

Känner någon till bra skivbutiker med mycket jazz på CD i Stockholm? Med kunnig personal. Om inte det så är alla tips på musik som liknar EST supervälkomna.

Tackatackatack!

Käre trådskapare!

Bengans i Gbg har iaf en bra jazzavdelning med en kunnig man i en av sina butiker och nog borde väl Bengans i Sthlm också ha någon kunnig på deras jazzmusikavdelning. De borde väl ha en sådan avdelning?! EST är väl nästan närmast en experimentell hårdrocksgrupp, eller så skulle man kunna säga experimentell hårdjazz med fusionstendenser eller också new wave-pop, beroende på vilket spår man lyssnar på? Eller så är detta ett annat band? 🤪

Redigerat av debatt
Postat

Kolla in Jeanette Lindströms underbara Attitude and Orbit Control. Kanske inte EST eller standardjazz men jag har svårt att tänka mig att någon som gillar EST inte ska gilla den skivan.

Postat
Varför inte testa Dan´s (basisten i EST) nya? Dan Berglund´s Tonbruket. Har sett dom live tre gånger och det är riktigt sjysst!

Att jag inte tänkte på det! Tack! Det är nu min förstahandsidé.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.