Jump to content
Annons

Omvandla audio till midi? (trummor)


KristianA

Recommended Posts

Finns det någon plugg som kan omvandla audio till midi? Har hört att Drumagog skulle kunna göra detta men hittar inte funktionen. Tänker specifikt på bastrumma/virvel m.m. som jag vill omvandla till midi för att kunna trigga EZ-drummer med (som har väldigt bra ljud och funktioner i jämförelse med SPL drumxchanger m.fl.)

Tacksam för svar.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

aha...drumagog triggar bara audio tror jag om jag inte minns fel, gör inte om det till midi som du eftersökte vad jag vet, va så himla länge sedan jag använde det. Men kika in drumtracker annars. Eller så finns det säkert ett smidigt sätt att göra det manuellt i Cubase också, men det är inget jag kan något om.

EDIT: VA lite snabb i första inlägget och tänkte bara triggning och inte audio till midi... sorry mate.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

peakfreak gör detta gratis och helt enkelt lysande med lite meck

skrolla ner en bit på sidan och du hittar denna

http://www.tobybear.de/p_midibag.html

overnout

Gör den verkligen det? Nu har jag inte testat den och använder inte VST-pluggar, men det lilla jag förstod på sidan så är det mer som en av och på knapp. Inte att den även läser av anslagskänslighet osv och för över detta till midi, eller har jag fel?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det något liknande för gitarr...?

som kan omvandla audio till midi, menar du?

Celemony Melodyne har i så fall störst chans att få någorlunda ordning på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...