Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis rensat daotrn för att återinstallera allt. Mitt FA-101 fungerade klockrent förr,

och borde göra det nu också (nästan helt nytt). Använder rätt drivrutiner och installationen

var helt grön och följdes by the book. Men får INGET ljud?! Jag fattar fantamig inte vad som

är problemet. I "ljuduppspelaren" syns också att signal går fram (enligt bifogad fil), men tydligen

inte fram till ljudkortet. Är det någon som kan kasta ljus över det här. Är helt beroende av att det här ska funka.

post-20595-0-61514200-1292067303_thumb.jpg

Annons
Postat

Uppenbarligen fungerar kortet.. Men vilket program försöker du använde det i? Du måste routa rätt i inställningarna där också.. Cubase, Ableton,Fl etc??? Välj rätt ASIO2 där..

Postat

Uppenbarligen fungerar kortet.. Men vilket program försöker du använde det i? Du måste routa rätt i inställningarna där också.. Cubase, Ableton,Fl etc??? Välj rätt ASIO2 där..

Det är jag fullt medveten om, men allt är rättroutat där, i.e precis som det var förra gången (SONAR).

Om jag försöker spela upp musikfiler, eller streamad video från svtplay e.d hörs heller inte ett smack.

Nivåmätarna i volymkontrollen visar ju på att det går fram signaler, men dioderna på ljudkortet är helt döda,

vilket de alltså inte ska vara om ljud hade gått fram hela vägen. Begriper fortfarande inte varför.

Postat

Så här ser det alltså ut i volymkontollen under en vanlig uppspelning på youtube. Men själva hårdvarukortet

rör inte en min.

post-20595-0-99934900-1292069019_thumb.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.