Jump to content
Annons

Tala om för TV makarna vad DU tycker!


niklas73

Recommended Posts

Nu har DU chansen att säga vad DU tycker om Sveriges TV. Och den här gången kommer producenterna och kanalerna att lyssna!

Vi är tre projektledarstudenter som just nu genomför en större marknadsundersökning vad gäller svenska folkets TV vanor. Enkäten är helt anonym och uppdraget görs på eget initiativ. Länken till enkäten finns nedan och enkäten tar bara några minuter. Undersökningen kan eventuellt bli publicerad i media. TV har redan visat intresse för den. Berätta vad DU tycker. Nu har du din chans. Sprid länken till så många som möjligt så så många som möjligt får komma till tals. Den 28 januari samlar vi in era svar och sammanställer dem och jämför dem med vad produktionsbolag och kanaler sagt om dagens och framtidens TV. Kommer de möta era önskemål? Förhoppningsvis kommer ni få ta del av resultaten via media - det beror på deras intresse men ju mer ni gör er röst hörd desto mer kommer media lyssna. Stort tack på förhand. Vi och TV Sverige behöver era åsikter! Glöm inte att sprida den här länken och meddelandet till alla ni känner för att få flera av era röster!

Niklas, Johan och Per. Projektledarstudenter på Masters of Media i Stockholm - Ett företag i Academedia koncernen.

Tyck till: http://tiq.com/n/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Teve suger. Ett opium för folket. Ett sätt att hålla konsumenterna och medborgarna passiva medan den kapitalistiska samhällsformen suger musten ur oss och gör oss lata och feta.

Kunde inte formulerat det bättre själv.

En eventuellt kul grej är att jag som följd av att vi alldeles nyss fick "alla dessa 54354 kanaler" (hade bara 1,2 o 4 förut) faktiskt tittar mindre på TV. Jag menar vem i helvete vill - på allvar - ha "Babes i bushen"?

..men jag tillber å andra sidan viss sport-TV. Nu är det handbollsVM. Ballt.

Link to comment
Dela på andra sajter

eh ........ är dom inte ute och fiskar på fel forum ? Den enda kanal jag hinner kolla på är kanalstripparna på mitt mixerbord 😆

För det andra så skulle jag vilja påstå att TV är en heroinfix -- alltså ännu starkare än egghuvuds föreslagna opium . Observera att det är samma familj av droger dock 😆

Tycker synd om alla som har TV:n som enda sällskap (Vilket nog händer rätt ofta tyvvär) ....och.....eh...ja, tror att det räcker nu........ 😄

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar ungefär 2 - 4 timmat tv per månad...

Dagens tv får man inte alls många intryck av förutom

1:De e coolt att låta homosexuella människor stajla dig

2:De e även coolt att låta heterosexuella människor stajla homosexuella

3:SMSa 321 Mega K-U-L och få jätte häftiga ringsignaler

4:De e coolt med realitysåpor från USA som utan tvekan är lönnscriptade

5:Sverige får inte vara efter, motsvarande amerikansk tv succé kommer nästa år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast meningsfull men tanke på att så många har invänt mot att man skall ha dokusåpor i public servic...

För att inte tala om nedsläckningen av det analoga nätet...

Bästa sättet att tala om vad man tycker är att skita i att betala in tv-licensen

Stolt licens-smitare 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens TV-utbud är riktigt illa. Tablån totalt domineras av lågkvalitativa dokusåpor med patetiska exhibitionister. Och det bara ökar hela tiden! Jag ser lika mycket ner på de som ställer upp, som de som gör pengar på de som inte förstår bättre än att ställa upp. Lägg ner!

Simpsons, Scrubs och Friends kan få mig att släppa allt annat jag håller på med, men för övrigt finner jag mer underhållningsvärde på Internet. Spenderar mycket mer tid framför datorn än framför TVn.

Att jag sen tvingas betala för de enda kanaler jag aldrig tittar på (via TV licens) är lika snedvridet som svenskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...