Jump to content
Annons

Ljud i MIDI-Keyboarden i Cubase


håkanmild

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis installerat Cubase 5, min MIDI-key (M-audio Keystation 49e) och ljudkort (M-audio MobilePre USB), startat om datorn och öppnade sedan Cubase för att spela in lite med min keyboard. Jag la upp ett instrument track, valde HalionOne óch där till vänster i programmet valde jag IN(symbol): USB Keystation 49e och UT: Halion One. Under device/device setup/VST Audio System/ valt M-audio USB ASIO som Asio Driver.

Men när jag trycker på keyboardens tangenter händer ingenting!!!! Vad för inställningar har jag missat? Eller är det nåt annat som e galet?

(Har Windows 7)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag har precis installerat Cubase 5, min MIDI-key (M-audio Keystation 49e) och ljudkort (M-audio MobilePre USB), startat om datorn och öppnade sedan Cubase för att spela in lite med min keyboard. Jag la upp ett instrument track, valde HalionOne óch där till vänster i programmet valde jag IN(symbol): USB Keystation 49e och UT: Halion One. Under device/device setup/VST Audio System/ valt M-audio USB ASIO som Asio Driver.

Men när jag trycker på keyboardens tangenter händer ingenting!!!! Vad för inställningar har jag missat? Eller är det nåt annat som e galet?

(Har Windows 7)

Du måste trycka på den lilla knappen med en högtalarsymbol på till vänster i tracket.

Åke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...