Jump to content
Annons

Gefunk Störnung. nu uppdaterad


Sonnert

vad tycker ni om allt?  

15 röster

  1. 1. vad tycker ni om allt?

    • 5
      2
    • 4
      5
    • 3
      2
    • 2
      1
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Gefunk Störnung

ARTIST/GRUPP: Three Swedish Tigers

GENRE: Synth?, Moroder-electro?

LÅTLÄNGD: 5:45

KOMPOSITÖR: Peter

PRODUCENT: Peter

EV. MEDVERKANDE: Håkan och Torbjörn

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.4 mb

STATUS:Färdig demo

LÅTLÄNK:gefunk störnung v2.0

här är en gammal låt från min svåraste Moroder-och arpegio-period som jag dammat av lite.

kom gärna med synpunkter.

uppdaterat:

jag har tagit bort tönt-melodin och lagt till ett elakt chord. + lite andra småändringar.

Redigerat av dedacia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dunkar smaskar på gott det här. För en gångs skull funkar tyska, förmodligen för att den är precis så meningslös så att jag gillar den. 😎

Saknar lite bas i mina öron. Men det är en smaksak. Inte mycket att kommentera i övrigt om ljudbild.

Lite lång och aningen enformig kanske. Men det rockar. Mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar lite bas i mina öron.

jag ska försöka brumma till basen lite lite.

längden kan man ju discutera. själv har jag inga problem med lite längre låtar, så länge det händer småsaker hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den, trots en och annan småfånig melodisynth

kul att du nämner synt-ljudet, den är lite utav en darling jag inte kan killah

jag har försökt hitta ett bättre ljud. Ta du fram ett annat passande om du vill. 🙂

Om det är själva melodin i sig du inte gillar har jag en historia för den med. 😄

Det elgitarr-liknande ljudet som kommer längre fram gjorde jag med en distmaskin i Reaktor, dock glömde jag spara och kan inte få fram samma inställning igen 😛

jag tycker iallafall att det behövs ett melodiparti av något slag för att Neko inte ska somna 🙂😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Fy helvete vilken GRYM låt!

Satt på ICI igår, och väntade på att Hundarna från Söder skulle gå på och köra ett liveset.. Då spelade DJ:en där elektro/funk/house som svängde så jävla mycket att jag inte kunde sitta still..

Och hade dom spelat denna låten där hade jag definitvt spetsat öronen lite extra!

Dock hade jag klippt bort melodin som kommer in vid 2:38 och framåt.. Du kanske är rädd att låten ska bli tjatig utan den, men jag lovar dig att den är överflödig, och jag tycker den stjäl lite av stämningen i låten.

Vad du hade kunnat ha istället är några av de ljudeffekterna som du lägger in lite här och var, samt några "huggande" ackord med lite delay på eller nåt.. Det skulle funka sjukt bra på dansgolvet.

Jag skulle bli jävligt tacksam om du kunde göra en remix på låten till mig som jag kan spela på våra ösiga fester i kollektivet 🙂

Helst skulle jag även vilja att du tryckte ut den på vinyl så jag kan använda den i ett mixset, hehe 🙂

Kom igen nu!

Do it!

Do it!

Do it! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock hade jag klippt bort melodin som kommer in vid 2:38 och framåt.. Du kanske är rädd att låten ska bli tjatig utan den, men jag lovar dig att den är överflödig, och jag tycker den stjäl lite av stämningen i låten.

Vad du hade kunnat ha istället är några av de ljudeffekterna som du lägger in lite här och var, samt några "huggande" ackord med lite delay på eller nåt.. Det skulle funka sjukt bra på dansgolvet.

kul att du gillar låten. jag har faktiskt gått runt och tänkt ut vissa förändringar senaste dagarna, kanske skulle ta och komma till skott med det nu =)

kanske en aggresiv sågtands-historia eller huggande ackord, jag ska testa runt lite.

om du betalar så kan jag absolut trycka den på vinyl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym låt! Du har ett eget sound som jag börjar känna igen vid det här laget. Bassynten som ligger och filtrerar genom nästan hela låten är helt fenomenalt go att lyssna på. Låter skitbra alltsammans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna inte på Arete. Det är fan perfekt flås i kompressorn 😛

Jag gillar inte heller när det är för mycket, men jag tycker du har fått till det helt perfekt. Måste lyssna på låten igen bara för det.

Aah. svinbra 😆

Appropå att betala för vinyl, så ja.. Kanske det. Jag vet att det ska finnas nån site där man kan ladda upp mp3:or, så pressar dom det på en vinyl, och så skickar hem det.. Tror det kosta 600 spänn eller nåt, men jag är generellt rätt tät så det kanske kan vara värt det bara för att ha en riktigt UNIK vinyl 😄

kommer bli samlarobjekt en vacker dag ska du se. Då säljer jag den dyrt som fan. 650 spänn. Minst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det ska finnas nån site där man kan ladda upp mp3:or, så pressar dom det på en vinyl, och så skickar hem det

ofan. säg gärna till om du kommer på vilken sida det är

kommer bli samlarobjekt en vacker dag ska du se. Då säljer jag den dyrt som fan. 650 spänn. Minst.

jag köper den av dig och säljer för 651:-

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer bli samlarobjekt en vacker dag ska du se. Då säljer jag den dyrt som fan. 650 spänn. Minst.

Det gäller att du inte spelar den isf, dubplates slits ju ut efter 15-20 spelningar.

🙂

Tror säkert Cutting Room har ungefär samma pris.

Sorry för OT, Dedacia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

uppdaterat:

jag har tagit bort tönt-melodin och lagt till ett elakt chord. + lite andra småändringar.

Redigerat av dedacia
Link to comment
Dela på andra sajter

uppdaterat:

jag har tagit bort tönt-melodin och lagt till ett elakt chord. + lite andra småändringar.

Fan va jag gillar den här låten.

När du tog bort melodin kändes det mer anpassat efter dansgolvet, och mindre tv-spel. Men jag tycker ändå att båda versionerna funkar. Varsin sida på en EP kanske? 😄

Vore som sagt grymt att ha den här på vinyl på nåt vis 😆

Kanske kan lösas nån månad då man inte har så mycket utgifter.

Funderat på att försöka göra nåt mer i samma stuk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderat på att försöka göra nåt mer i samma stuk?

just nu är jag inne i en "hård" period, men det blir vad det blir. jag kan inte styra mig själv 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderat på att försöka göra nåt mer i samma stuk?

just nu är jag inne i en "hård" period, men det blir vad det blir. jag kan inte styra mig själv 😛

Jag vet vad du menar.. Det blir aldrig som man tänkt sig, hehe 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...