morbido Postat 9 september 2010 Postat 9 september 2010 Hej hej. Jag undrar hur jag bÀst och billigast kopplar samman 2 podar. Skall köra 2 gitarrkanaler samtidigt i datorn med olika ljud. Kan man köra en DI-box som splitter mellan gitarren och podarna? Kollade pÄ en A/B kanalpedal pÄ 4sound idag men tyckte 500:- var lite mycket för att splitta signalen. Har letat pÄ thomann men hajjar inte vad jag skall ha, haha. Funkar DI-boxar hÀr? frÄn en gura till 2 poddar?
henk2055 Postat 9 september 2010 Postat 9 september 2010 Nja.. med en DI-box blir vÀl den ena en micsignal medans den andra Àr oförÀndrad. Det Àr en splitter du ska ha. Om du nu inte vill lÀgga pengar pÄ en sÄdan Àr det vÀl bara att löda ihop en gitarrkabel med en tele i ena Àndan och tvÄ i andra.
Mojje Cruncher Andersson Postat 10 september 2010 Postat 10 september 2010 Nja det lÀr nog bli ett fasa brum av det dÀr... Skaffa dig en Y-splitbox dÀr den ena kanalen lyfts frÄn den andra med en transformator. Kolla efter Palmer eller Radical Engineering. Peace!
mickestrang Postat 10 september 2010 Postat 10 september 2010 En bra lösning Kolla lÀnken. Den löser dina behov...
mickestrang Postat 10 september 2010 Postat 10 september 2010 SvÄrt att hitta den igen...men det var 1 mono tele - 2 mono tele. Fanns hos Thomann
Claes Holmerup Postat 10 september 2010 Postat 10 september 2010 En sĂ„dan enkel splitkabel kommer att leda till högre belastnng av gitarrens mikrofoner eftersom impedansen blir fel om man bara parallellkopplar ingĂ„ngarna. Det fungerar pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att det lĂ„ter - men HUR det lĂ„ter Ă€r en annan femma... đ Följ Crunchers rĂ„d istĂ€llet, sĂ„ fungerar det och du fĂ„r dessutom bra ljud.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.