Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej. Jag undrar hur jag bÀst och billigast kopplar samman 2 podar. Skall köra 2 gitarrkanaler samtidigt i datorn med olika ljud. Kan man köra en DI-box som splitter mellan gitarren och podarna? Kollade pÄ en A/B kanalpedal pÄ 4sound idag men tyckte 500:- var lite mycket för att splitta signalen. Har letat pÄ thomann men hajjar inte vad jag skall ha, haha. Funkar DI-boxar hÀr? frÄn en gura till 2 poddar?

Annons
Postat

Nja.. med en DI-box blir vÀl den ena en micsignal medans den andra Àr oförÀndrad. Det Àr en splitter du ska ha. Om du nu inte vill lÀgga pengar pÄ en sÄdan Àr det vÀl bara att löda ihop en gitarrkabel med en tele i ena Àndan och tvÄ i andra.

Postat

SvÄrt att hitta den igen...men det var 1 mono tele - 2 mono tele. Fanns hos Thomann

Postat

En sĂ„dan enkel splitkabel kommer att leda till högre belastnng av gitarrens mikrofoner eftersom impedansen blir fel om man bara parallellkopplar ingĂ„ngarna. Det fungerar pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att det lĂ„ter - men HUR det lĂ„ter Ă€r en annan femma... 😉

Följ Crunchers rÄd istÀllet, sÄ fungerar det och du fÄr dessutom bra ljud.

Postat

I stand corrected...🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.