Jump to content
Annons

Bärbar dator


Impey

Recommended Posts

Har igen budget alls, men efter att min stationära dator pajat tänkte jag köpa en ny men satsa på en bärbar.

har som sagt i grund och botten ingen budget men måste alltså köpa externt usb-ljudkort och sedan en bärbar dator.

Har en dator som är bärbar till allt utan musik just nu, men kanske används tills jag har råd och vet vad jag ska köpa för studio dator.

kör Reason 3, och ska testa Reaper. Använder mig av ganska mycket pluggar och vst-intrument. Spelar in in gitarr och bas + "sång" eller vad man kallar det.

Det jag undrar är minimum kraven på en dator för att detta ska fungera?

Vad är viktigast och vad ska man tänka på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt råd blir att köpa en som matchar de rekommenderade kraven som ges av tillverkarna. De brukar inte sätta ut det allra senaste som finns på marknaden och det är även en bit över minimikraven. Då får du vad du behöver och samtidigt inte det dyraste.

Link to comment
Dela på andra sajter

då verkar ju nästa alla datorer fungera som finns på marknaden. Om man ska använda Reaper, reason3 och ett ljudkort under 2000kr, vad använder ni när det handlar om bärbart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har runt 5000 att lägga ut kan du få tag på en skaplig tvåkärning processor med 2-4 gb ramminne.

Ska du ha ett firewireljudkort - leta efter en dator med en sådan port. 😉

Har du inte en sådan budget så köp något begagnat för ett par tusen. Då blir det inte lika roligt att sitta med, men går säkert ok det också.

Tänk på att du får mycket mer prestanda för pengarna om du köper en stationär burk.

Link to comment
Dela på andra sajter

då verkar ju nästa alla datorer fungera som finns på marknaden. Om man ska använda Reaper, reason3 och ett ljudkort under 2000kr, vad använder ni när det handlar om bärbart?

Leiljung Data.

Media Markt har väl rätt bra priser just nu annars.

Och som alltid bra garantier.

Såg en Dell för 6 papp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...