saverman Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Har nÄgon en Äsikt om hur en Yamaha BB424 lÄter nÀr man kör den pÄ Hi-Z? Tycker att mÄnga basar bara kan bli plattfall nÀr de inte körs genom en förstÀrkare men jag hoppas pÄ att kunna ta hem en sÄn hÀr. http://www.thomann.de/se/yamaha_bb424_rm.htm
hegobald Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Alla elbasar lÄter platt och livlöst nÀr man kör rakt in i mixern Àven med hi-z. Fast man fÄr med hela frekvensomfÄnget som Àr bra för mix sen.. Jag kör sÄ gott som alltid med en Sansamp dÄ jag lajnar en (passiv) elbas.. LÄter mumma och helt klart prisvÀrd. http://www.tech21nyc.com/products/sansamp/bassdriverdi.html
Anders F Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Nu vet jag inte vad du kör för DAW. MEn om du kör pro tools oavsett LE, m-powered eller HD sÄ har du en gratis pluggversion av sansamp. TÀnkte bara tillÀgga det. Annars finns det gratis cabimpulser och impulser av toppar för bas. Kanske skulle vara nÄgot? Och sedan finns ju det klassiska med basamp simulering, som exempelvis ampeg. MVH Anders
saverman Postat 9 augusti 2010 TrÄdstartare Postat 9 augusti 2010 Tackar för responsen! Klart man kan köra bearbeta för eller simulera men jag tycker ÀndÄ att man brukar kunna höra vÀldigt stor skillnad pÄ hur olika basars mikrofoner agerar vid just direkt line. FÄr chansa. Plockar hem en!
Anders F Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Ja, det Ă€r klart. En bra bas Ă€r en bra bas, och det hörs Ă€ven vid linesignaler. DĂ„ missförstod nog jag din frĂ„ga. För alla basar tycker jag blir platta via linesignal đ MVH Anders
saverman Postat 9 augusti 2010 TrĂ„dstartare Postat 9 augusti 2010 Eller sĂ„ förstod du precis min frĂ„ga bara det att vi har lite olika syn pĂ„ var det platta ligger eller kanske snarare hur det gör sig. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.