saverman Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Har någon en åsikt om hur en Yamaha BB424 låter när man kör den på Hi-Z? Tycker att många basar bara kan bli plattfall när de inte körs genom en förstärkare men jag hoppas på att kunna ta hem en sån här. http://www.thomann.de/se/yamaha_bb424_rm.htm
hegobald Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Alla elbasar låter platt och livlöst när man kör rakt in i mixern även med hi-z. Fast man får med hela frekvensomfånget som är bra för mix sen.. Jag kör så gott som alltid med en Sansamp då jag lajnar en (passiv) elbas.. Låter mumma och helt klart prisvärd. http://www.tech21nyc.com/products/sansamp/bassdriverdi.html
Anders F Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Nu vet jag inte vad du kör för DAW. MEn om du kör pro tools oavsett LE, m-powered eller HD så har du en gratis pluggversion av sansamp. Tänkte bara tillägga det. Annars finns det gratis cabimpulser och impulser av toppar för bas. Kanske skulle vara något? Och sedan finns ju det klassiska med basamp simulering, som exempelvis ampeg. MVH Anders
saverman Postat 9 augusti 2010 Trådstartare Postat 9 augusti 2010 Tackar för responsen! Klart man kan köra bearbeta för eller simulera men jag tycker ändå att man brukar kunna höra väldigt stor skillnad på hur olika basars mikrofoner agerar vid just direkt line. Får chansa. Plockar hem en!
Anders F Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Ja, det är klart. En bra bas är en bra bas, och det hörs även vid linesignaler. Då missförstod nog jag din fråga. För alla basar tycker jag blir platta via linesignal 🙂 MVH Anders
saverman Postat 9 augusti 2010 Trådstartare Postat 9 augusti 2010 Eller så förstod du precis min fråga bara det att vi har lite olika syn på var det platta ligger eller kanske snarare hur det gör sig. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.