Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nu vet jag inte vad du kör för DAW. MEn om du kör pro tools oavsett LE, m-powered eller HD så har du en gratis pluggversion av sansamp. Tänkte bara tillägga det.

Annars finns det gratis cabimpulser och impulser av toppar för bas. Kanske skulle vara något?

Och sedan finns ju det klassiska med basamp simulering, som exempelvis ampeg.

MVH

Anders

Postat

Tackar för responsen! Klart man kan köra bearbeta för eller simulera men jag tycker ändå att man brukar kunna höra väldigt stor skillnad på hur olika basars mikrofoner agerar vid just direkt line. Får chansa. Plockar hem en!

Postat

Ja, det är klart. En bra bas är en bra bas, och det hörs även vid linesignaler.

Då missförstod nog jag din fråga. För alla basar tycker jag blir platta via linesignal 🙂

MVH

Anders

Postat

Eller så förstod du precis min fråga bara det att vi har lite olika syn på var det platta ligger eller kanske snarare hur det gör sig. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.