Jump to content
Annons

Expressionspedalen min


debatt

Recommended Posts

Hej!

Köpte en expressionspedal till min keyboard juni 2009. Beställde den från MusicStore Tyskland.

Märkte när jag skulle använda den idag att det inte händer ett dugg när jag trampar. Den svarar inte.

Hur stor sannolikhet är det att det är pedalen som är sönder eller att det är keyboarden som är sönder?

Har bara en annan keyboard att testa den mot och vid det hålet stod det "HOLD" - vad är det? För Sustainpedal?

Bör jag skicka tillbaka den till MusicStore - är det lönsamt? Frakten är väl 150 kr och den kostade 250 kr.

3 års garanti, enligt kvittot.

Tänkte beställa en mjukvara därifrån.

Kan man skicka pedalen samtidigt då kanske... (men det verkar vara olika adresser).

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, Hold är samma som Sustain.

Och jag skulle ju gissa på att det större sannolikhet att det är pedalen som gått sönder än att det skulle vara keyboarden. Eller kan du ha fipplat om nån pedal-inställning i keyboarden? -Det går att ställa vilken sorts pedal man använder på vissa synthar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte säkert att alla ljud är programmerade för att använda expressionpedalen, så dra inga slutsatser innan du har kollat med sådana som du VET ska reagera på expression...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd för idag var det min bästa keyboarddag nånsin 😑 , vilket flyt tills jag märkte att pedalen inte svarade på hammondorgelljudet Claes, som det ska och brukar. 😠 Kan köpa en Sustainpedal till min Kawai-synth nu också då, tack för Hold-infon Android. ☺️

Man kanske skulle ha läst det finstilta på deras webbsida innan? Dels byter de inte ut prylar som man "använder"(?) och dels måste kunden stå för frakten BÅDA vägarna. Då blir det ju billigare för mig att beställa en ny!! 😆 Se det fetstilta. 😄😆 De byter alltså inte ut keyboards t.ex. 🤪

Music Store offers warranty for all defects within the 3 years timespan, which can be traced to material or production defects.

Exempt from warranty are all products subject to use-orientated nature, e.g. strings, illuminants, LEDs for spots, sticks, drum heads, cymbals, accumulators / batteries, cables, bags, cases, straps, potentiometers, faders, laser diodes, pitchbenders, keyboards, keys and switches, all tubes (built in as well), reeds for harps, melodicas and accordions, etc.

The customer has to bear the costs for returning articles from countries other than Germany during the warranty period.

The customer has to bear the costs for returning goods outside of Germany after repairment within the Music Store 3-years warranty.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kopplar du in den? Vanlig "gitarr kabel" funkar inte måste vara balanserad.

Det är rätt kabel, en som sitter fast i pedalen redan, stereo tele.

Den har fungerat hela året också, men en dag när jag skulle köra gick den inte,

dagen innan inga problem...

Lutar nu åt en dyrare om än lika plastig Roland EV5.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...