Halle Postat 6 augusti 2010 Postat 6 augusti 2010 Undrar om någon har tips på en mixer på ca 10 kanaler in och usb. Jag skall ha den som Pa mixer (utan slutsteg)och att kunna spela in live eller hemma, sedan mixa i datorn. De jag har kollat har inte så många digitala kanaler via usb. Tacksam för alla tips- Halle
Claes Holmerup Postat 6 augusti 2010 Postat 6 augusti 2010 (redigerat) De som är USB-anslutna har som regel bara 2 kanaler in/ut, så om du vill ha en mixer som kan skicka flera kanaler samtidigt till/från datorn, så är det Firewire som gäller, exempelvis Allen & Heath Zed R16... Redigerat 6 augusti 2010 av Claes
Radiogossen Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Jag har en mixer som skickar alla 8 mikrofonkanaler, 4 stereokanaler och stereomaster till datorn. Den är USB-ansluten och funkar bra för mig. Billig var den också. ALESIS MULTIMIX 16 USB 2.0. Jag använder Windows XP och ADOBE Audition 2 för att spela in. Exempel här: Läs mer här: http://www.thomann.de/se/alesis_multimix_16_usb_20.htm
Halle Postat 12 september 2010 Trådstartare Postat 12 september 2010 Tack för tipset, skall kolla på den. Halle
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.