Jump to content
Annons

Inget ljud från mikrofonen!?


Lassox

Recommended Posts

Fick nyss hem min beställning på Studioprojekts B1 kondensatormikrofon. Jag kopplade in den i min Keystudio 49i, startade Propellerhead Record och skulle börja spela in men inget ljud blev inspelat. Jag har försökt ändra alla möjliga inställningar både i record och på min keystudio men inget fungerade.. läste runt lite och upptäckte att man var tvungen att ha en phantompower till kondensatormikrofoner för att försörja dom med rätt ström.

Kan det vara så att keystudio 49i saknar phantompower?

Är det möjligt att koppla samman keystudio 49i med en phantompower och isåfall hur?

Tips på billiga och bra phantompowers?

Väldigt tacksam för svar! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

upptäckte att man var tvungen att ha en phantompower till kondensatormikrofoner för att försörja dom med rätt ström.

Kan det vara så att keystudio 49i saknar phantompower?

Är det möjligt att koppla samman keystudio 49i med en phantompower och isåfall hur?

Tips på billiga och bra phantompowers?

Väldigt tacksam för svar! :rolleyes:

Kan det vara så att keystudio 49i saknar phantompower? = JA

Är det möjligt att koppla samman keystudio 49i med en phantompower och isåfall hur? = JA "tror jag"fråga på affär" http://shopping.lycos.se/jjlabs-mp-2-48v-fantommatning-foer-2-mikrofoner/compare-prices/176-22723425 typ

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så att keystudio 49i saknar phantompower? = JA

Är det möjligt att koppla samman keystudio 49i med en phantompower och isåfall hur? = JA "tror jag"fråga på affär" http://shopping.lycos.se/jjlabs-mp-2-48v-fantommatning-foer-2-mikrofoner/compare-prices/176-22723425 typ

Hah, reagerade lite på den först, på Lyco.se stod det £395, så var tvungen att dubbelkolla på jam.se, och självklart är det 395 sek. Kändes lite väl blodigt först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...