JJMusik Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Säkert en dum fråga men jag är mac-noob Jag har förstått att mac pro använder en minnestyp som heter FB-Dimm (fully buffered) Jag har två stycken vanliga DDR2-minnen liggande men de är inte FB - går det att sätta i macen eller den säger stopp och belägg? Har googlar det några turer men hittade inget direkt svar
Linus Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Jag har förstått att mac pro använder en minnestyp som heter FB-Dimm (fully buffered)Mac Pro á 2008 använder DDR2 FB-DIMM Mac Pro á 2009 använder DDR3 DIMM Jag har två stycken vanliga DDR2-minnen liggande men de är inte FB - går det att sätta i macen eller den säger stopp och belägg?Stopp och belägg. FB-DIMM är inte kompatibelt med DIMM.
Implasticyde Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Dustin har minnen från Kingston som passar till alla Macar. Ange "Apple" som tillverkare och för "Systemtyp" anger du den exakta datormodell du äger. S.Ä.B. (=Saken Är Biff!) ☺️ (Var tvungen att ställa in i Safari att acceptera alla cookies för att sökningen skulle fungera för Kingston minnen från Dustin).
Linus Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Jag föreslår Macoteket - Minnen. Bland filter, klicka Passar till och välj din modell av Mac.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.