Jump to content
Annons

Gissa synthen


maxmaxmax (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 704
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Hehe, nope... mer att det e en gammal åt det digitala hållet.... tänk på att ljudet e i stereo =)

EDIT:

mer att ljudet har jag själv programerat.... =)

Redigerat av Hype
Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt. Kan ju vara mycket detta... Luras du när du kör monofoniskt? 🙂 Isåfall skulle det kunna vara en Roland D-50.

nooope fel =p

just i detta "mode" ljudet är programmerat i så är den monofonisk....annars för övrigt så har den 16+16 röster.... =)

bit på den! =p

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt. Kan ju vara mycket detta... Luras du när du kör monofoniskt? 🙂 Isåfall skulle det kunna vara en Roland D-50.

nooope fel =p

just i detta "mode" ljudet är programmerat i så är den monofonisk....annars för övrigt så har den 16+16 röster.... =)

bit på den! =p

mera ledtrådar tack 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej - stopp vänta! Nu vet jag varför det ringde en klocka 😉 Jag har ju en sån själv kom jag på - Yamaha TG77 / SY77!

Rätt!!!! whiiie =) Yamaha SY77

Har programmerat ljudet med FM syntes....lagt samma 4 FM element för att få det låta fett =)

kanske ni förstår varför jag blev smickrad när vissa gissade på fina analogsynthar =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoho! 😉

Då gör jag en annorlunda variant och slänger upp följande snutt...

Fyra delklipp är det och jag söker: Låt, Artist, Synth (+ gärna vilket ljud...) Ev sampler med factory-banker är också OK. Det borde inte vara så svårt att lura ut vilket ljud jag menar i vilket klipp.

När tävlingen är slut tar jag väck filen (av copyrightmässiga skäl tex).

Link to comment
Dela på andra sajter

Enya: whale nånting 😉 Pizzicato something 😎 Peter Gabriel: Sledgehammer, en riktig flöjt? 😳 Coolio: GP eller 😮 AoB: All that she wants.. Saxofon i oktav stämma, källa Akai S1000 😉

😮

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Enya - Orinoco Flow - Roland D-50 (Pizzagogo)

2. Peter Gabriel - Sledgehammer - E-mu Emulator II (Shakuhachi)

3. Coolio - Gangster's Paradise - Vilket ljud menar du? Stråken? Eller percussion?

4. Ace of Base - All That She Wants - Roland JV-1080 (Tenor sax, sedan modifierad i en AKAI S3200)

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Enya - Orinoco Flow - Roland D-50 (Pizzagogo)

2. Peter Gabriel - Sledgehammer - E-mu Emulator II (Shakuhachi)

3. Coolio - Gangster's Paradise - Vilket ljud menar du? Stråken? Eller percussion?

4. Ace of Base - All That She Wants - Roland JV-1080 (Tenor sax, sedan modifierad i en AKAI S3200)

Impad om detta stämmer! Linus vet du om den där sledgehammer flöjten finns på någon sample cd eller nåt? vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Enya - Orinoco Flow - Roland D-50 (Pizzagogo)

2. Peter Gabriel - Sledgehammer - E-mu Emulator II (Shakuhachi)

3. Coolio - Gangster's Paradise - Vilket ljud menar du? Stråken? Eller percussion?

4. Ace of Base - All That She Wants - Roland JV-1080 (Tenor sax, sedan modifierad i en AKAI S3200)

1. 3p + 1 bonuspoäng för rätt ljud

2. 3p + 1 bonuspoäng för rätt ljud

3. Inte ett rätt 😆 Jag menar stråken, by the way.

4. 2p för låt och artist. Resten.. roligt 😳 Well, låten kom innan JV'n förresten... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, roligt och annorlunda klipp. Men Linus har ju redan plockat alla låtar. Var ljuden kommer ifrån har jag ingen aning om 😆

Nix, låt nummer 3 har fortfarande ingen svarat rätt varken låt, artist eller synth på.

Stevie Wonder - Pastime Paradise kanske? 😳

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Stevie Wonder - Pastime Paradise kanske? 🙂

Såja... Också Googlat nu - som de andra gjorde? 🙂

2p till mornel!

Klart jag googlade! Jag kan ingenting om någon musik gjord före 1981. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Stevie Wonder - Pastime Paradise kanske? 🙂

Såja... Också Googlat nu - som de andra gjorde? 😉

2p till mornel!

fan jag måste lära mig att googla bättre.. 🙂

"coolio gangsta's paradise sample taken from" 🙂

Edit: var vad jag googlade på alltså

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag googlade! Jag kan ingenting om någon musik gjord före 1981.  😉

He he 🙂

Men då har jag ett tips serru! Gå, spring eller klicka fram ett köp av Stevie Wonder's dubbel-album "Songs in the key of life" (från 1976). Lyssna på den. Sedan kommer du känna ett nytt liv inom dig...

I tävlingen återstår att skaffa poäng för: Synth på klipp 3 (stråkarna) resp 4 (saxen) !

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag googlade! Jag kan ingenting om någon musik gjord före 1981.  😉

He he 🙂

Men då har jag ett tips serru! Gå, spring eller klicka fram ett köp av Stevie Wonder's dubbel-album "Songs in the key of life" (från 1976). Lyssna på den. Sedan kommer du känna ett nytt liv inom dig...

I tävlingen återstår att skaffa poäng för: Synth på klipp 3 (stråkarna) resp 4 (saxen) !

Om jag inte gillar Soul..? 🙂

Nej, nu ska jag skruva musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, låten kom innan JV'n förresten... 🙂

Eller var det JW kanske? 😉

Och visst kan jag att Gangsta's Paradise egentligen är Pastime Paradise!

Men inte var väl det där klippet ur Stewie Wonders låt? 🙂 Men om det verkligen var det, så är det Yamaha GX1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...