Jump to content
Annons

Linköpingsbor som vill ses över en öl?


saverman

Recommended Posts

Shitpomfrit flera månaders startstrecka för att få till en träff =)

Sist så tog det (?) en vecka? hehe. Det var en trevlig kväll fastän jag då var något grön i forumet så hade jag kul.

Fick kemtvätta jackan som blev hur fin som helst. Kommer ni ihåg? =) Undra om alla dom är kvar på forumet numera?!

Jag är på i mån av tid. När blir det?

Ska vi lägga 3 datumförslag så röstar vi?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 månader senare...

Haha! Nytt försök här!

Jag föreslår standardträffar första onsdagen varje månad. Dryck, umgänge, snacka ljud, musik och allmän skit. Vad tror ni om det? Några förslag på pubar? Jag har bott här ett år och har fortfarande tämligen dålig koll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Nytt försök här!

Jag föreslår standardträffar första onsdagen varje månad. Dryck, umgänge, snacka ljud, musik och allmän skit. Vad tror ni om det? Några förslag på pubar? Jag har bott här ett år och har fortfarande tämligen dålig koll...

...men det är ju för bövelen IDAG... hehe...

Jättebra idé med fast tid kan jag tycka. Däremot vill jag omedelbart strula: Jag kan nästan aldrig onsdagar, det är vår repdag. Fast det är klart jag kan avsätta en onsdag i månaden, det är bara nice. Behöver ju inte bli så komplicerat, typ AW.

Trevligaste puben är Bishops, nere vid S:t Larskyrkan.

Utsocknes lirare typ CHAE är självklart HJÄRTLIGT välkomna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det inte bara är Linköpingsfolk! Kom, bara kom!

Ja, det var ju igår ja... 😄 Kan torsdagar funka bättre? 19.30?

Först hör man inte av dig på 3 månader, sen föreslår du IDAG två dar på raken 😆 ...

...seriöst så kan dra mig inåt stan redan ikväll för en pilsner. Om det var så du menade.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Jag tänkte mest att det var lätta dagar att komma ihåg när det är första dagen i månaden men sen slumpade det sig ju lite illa. 🙂

Det kan bli tight ikväll. Ska göra något så tråkigt som att bära gipsskivor... Men det är till en god sak! Får väl börja i mars då! ☺️

Vallhagen, jag snokade förresten lite. Vi bor ju praktiskt taget grannar! Jag bor nere på Skolgatan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vallhagen, jag snokade förresten lite. Vi bor ju praktiskt taget grannar! Jag bor nere på Skolgatan.

Jafan det gör du ju. Eller "uppe" på Skolgatan, som vi säger här i Öfre Vasastan. 300m från mig, typ. Om inte annat så kan vi ju greja en snabbIRL på Ica skolgatan, i hörnet vid potatisen.

tjing

***

Ja förfan Saddam, det har hänt, men det var säkert 6 år sen (?)... Det finns både bilder och tråd nånstans här i forumgömmorna. Hrr Equality, Florian och Anarkisten1/Burnin Sven springer man på ibland i andra sammanhang oxå. "Ibland" betyder då ungefär vartannat år... och IDF är fortfarande skyldig mig 300 spänn. Ölskulder preskiberas icke.

tjong

Link to comment
Dela på andra sajter

...men det är ju för bövelen IDAG... hehe...

Jättebra idé med fast tid kan jag tycka. Däremot vill jag omedelbart strula: Jag kan nästan aldrig onsdagar, det är vår repdag. Fast det är klart jag kan avsätta en onsdag i månaden, det är bara nice. Behöver ju inte bli så komplicerat, typ AW.

Trevligaste puben är Bishops, nere vid S:t Larskyrkan.

Utsocknes lirare typ CHAE är självklart HJÄRTLIGT välkomna!

Najs one ☺️ Täääck, Vallhagen.

I och för sig så här tänker jag; en spontan-GT en gång i månaden är aldrig fel men what tha heck; en östgöta-IRL är väl inte heller någon tokig tanke? Eller vad säger ni? Linkan verkar vara hett men Norpan går väl också att ha en IRL i? Mig kvittar det (nästan) helt och hållet.

I'm just throwing it out there.

mvh

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Haha! Jag tänkte mest att det var lätta dagar att komma ihåg när det är första dagen i månaden men sen slumpade det sig ju lite illa. 🙂

Det kan bli tight ikväll. Ska göra något så tråkigt som att bära gipsskivor... Men det är till en god sak! Får väl börja i mars då! ☺️

Vallhagen, jag snokade förresten lite. Vi bor ju praktiskt taget grannar! Jag bor nere på Skolgatan.

Bump då, för planeringens skull?

Första torsdan i mars torde bli nästa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska försöka ta mig förbi, fast jag vill inte organisera något utan bara haka på om det blir något. Borde ha tid, men det beror på min kompis när han kommer hem så vi hinner repa ihop oss. Vi ska spela på skylten på fredag nämligen, kom förbi då om ni känner för det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det stämmer Rockkarusellen! Det blir lite annorlunda eftersom ordinarie basist inte är i Sverige så en annan bandmedlem som inte spelar live med oss lika ofta tar över hans roll, får se hur det går! Blir kanske lite mer playback eftersom vissa låtar där han sjunger på är otroligt svåra att sjunga till samtidigt som man spelar basslingorna. Men vi ska också försöka köra lite nyare låtar där det inte är någon bas och där han sjunger mer.

Vi är Paarse Paraplu 😉. Här kan du lyssna så du vet vad som väntar.

Alla banden i poolen är dock jätteduktiga och det är allt från singer/songwriter - hiphop/rap - rock - "disco/dance".

Och jag menar verkligen att alla är jätteduktiga, och jag menar inte på ett sympatiskt vis. Tråkigt nog kunde troligtvis inte rockbandet spela nästa vecka, jättesynd för att jag gillar vanligtvis inte rock men dom har något extra! Sångarens röst tillsammans med hans akustiska gitarr, trummisens härliga 16delar... Ja det låter väldigt bra helt enkelt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, eftersom det är första torsdagen i mars imorgon, skriver jag nu i tråden och påminner er.

Inte säker på om jag kommer ha tid att komma till Linköping imorgon men jag tycker ni som ändå bor i Linköping ska ta er i kragen och ha första träffen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej. Jag köpte ett nytt ljudkort nyligen och jag tycker det har fungerat bra men när jag haft spelningar så har ljudteknikerna klagar på ojämna nivåer på höger och vänster output. Jag har försökt testa hemma men hittar bara små nivåskillnader och ibland inga alls. Jag måste ta reda på om det faktiskt är något fel och isåfall skicka tillbaka kortet till Thomann. Skulle någon av er här kunna hjälpa mig? Det jag tänker mig är att man skulle koppla ljudkortet till något av era mixerbord och på så vis kolla nivåerna.

Det skulle inte ta speciellt mycket tid utan jag skulle ta med mig min dator och ljudkortet, koppla in allt och sedan köra och testa och se vad det är som ljudteknikerna klagat på.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Då var det första torsdagen i månaden igen men resande som vi är, jag och min sambo, så kommer hon hem från USA imorgon kväll så jag tror det blir nackskott om jag inte är hemma. 😉 Skämt åsido, vi måste göra slag i saken! Skit i första dagar i månaden, hur ser tisdag nästa vecka ut? Onsdag? Torsdag? Dag och plats så ses vi!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...