MDM Postat 13 juli 2010 Postat 13 juli 2010 Hej, jag Àr ute efter ett skrikigt sound pÄ en lead men jag har verkligen ingen koll pÄ es2 tex för o skapa. Jag Àr ute efter soundet som Chuckie har i sin remix pÄ LMFAO - Im in miami Jag Àr van med att ha fÀrdiga presets och ratta om dem, vanguard & nexus och inte alls van med oscilatorer sÄ jag undrar om ni kan pusha mig i rÀtt riktning. SItter nu med Logic sen nÄgon mÄnad och Àlskar det - men vet inte ens vart jag ska börja för att fÄ soundet pÄ den gnÀlliga skrikiga leaden. Jag har Àven sylenth ifall det Àr nÄgot dÀr i som jag kan anvÀnda . men vet ju att Es1 och es2 sÄ kan ajg skapa egna ljud. /M
linuskarlsson Postat 13 juli 2010 Postat 13 juli 2010 (redigerat) Just det ljudet han anvĂ€nder Ă€r faktiskt en preset frĂ„n Oddity vid namnet "DistorDuo01", men Ă€r faktiskt ganska enkelt att Ă„terskapa sjĂ€lv med endast en oscillator. Det viktigaste Ă€r att du har en hyfsat hög portamento, runt 42 har jag den stĂ€llt pĂ„. Portamento bestĂ€mmer hur lĂ„ng tid det ska ta att byta ton. Beror ju givetvis pĂ„ vilken synth du anvĂ€nder, men man hör nĂ€r det lĂ„ter bra. Börja med att vĂ€lja ett lĂ„gpassfilter och stĂ€ll "Filter Cutoff" pĂ„ ungefĂ€r "kvart i" (ocksĂ„ beroende av vilken synth). Andra viktiga grejen Ă€r att sĂ€nda en Envelope till filtret. De flesta synthar har en Filter Envelope. DĂ€r vill du ha attacken pĂ„ noll. Det viktigaste hĂ€r Ă€r att stĂ€lla in rĂ€tt lĂ€ngd pĂ„ decayen, jag har den pĂ„ runt 800 ms. Till sist vill du höja releasen lite grann i Amp Envelopen. StjĂ€rnan (*) som pekar pĂ„ ENV var ett tecken för att visa att jag förklarar skrifligt istĂ€llet. ( đ ) Detta hjul bestĂ€mmer hur mycket du vill att Filtret ska "styras" av Filter envelopen. SĂ„ hĂ€r lĂ„ter det jag nu gjort med en distortionseffekt pĂ„: visa.wav Jag Ă€r ingen mĂ€stare pĂ„ det hĂ€r med termer sĂ„ rĂ€tta mig om jag har skrivit fel. Redigerat 13 juli 2010 av linuskarlsson
MDM Postat 14 juli 2010 TrĂ„dstartare Postat 14 juli 2010 Ska testa direkt đ Men vad Ă€r Oddity? Mina ögon Ă€r f ortfarande halvöppna och kisar haha, sĂ„ trött. Suttit 4 dagar o skrivit musik men sĂ„g att du svarat. Grymt svar och genomgĂ„ende sĂ„ de ska nog gĂ„ bra att följa den - men mĂ„ste frĂ„ga angĂ„ende thor för den tillhör ju Reason ... Hur löser du det? đ
linuskarlsson Postat 14 juli 2010 Postat 14 juli 2010 Ska testa direkt đ Men vad Ă€r Oddity? Mina ögon Ă€r f ortfarande halvöppna och kisar haha, sĂ„ trött. Suttit 4 dagar o skrivit musik men sĂ„g att du svarat. Grymt svar och genomgĂ„ende sĂ„ de ska nog gĂ„ bra att följa den - men mĂ„ste frĂ„ga angĂ„ende thor för den tillhör ju Reason ... Hur löser du det? đ Jag tog bara THOR som ett exempel för det Ă€r den jag trivs bĂ€st i. NĂ€stan alla synthar har samma funktioner och funkar likadant. Oddity Ă€r en mjukvarusynth: http://www.gmediamusic.com/gforce/oddity/oddity.html
MDM Postat 14 juli 2010 TrÄdstartare Postat 14 juli 2010 Underbart! Ska kolla in den ocksÄ, Thor kan man ju rewire ut till logic men inget jag satt mig in. Sitter pÄ tÄget hem nu sÄ blir att nörda lite senare , vart inget under dagen : P solen Àr en underbar bov.
linuskarlsson Postat 14 juli 2010 Postat 14 juli 2010 (redigerat) Skrapade ihop nĂ„got liknande i ES1 Ă„t dig đ, sĂ„ blir det enklare för dig đ Den dĂ€r lilla extra distortionen fattas men den Ă€r nog lite till hjĂ€lp! http://www.speedyshare.com/files/23374435/Chuckie_liknande.pst Redigerat 14 juli 2010 av linuskarlsson
MDM Postat 17 juli 2010 TrĂ„dstartare Postat 17 juli 2010 tusen tack! 2 downloads redan före mig - men ingen som skrivit tebax - kassa ni andra Ă€r!! đ
MDM Postat 28 augusti 2010 TrÄdstartare Postat 28 augusti 2010 Suttit ett tag. EQat, bitcrushat, wow'at med mera. De Àr inte exakt som chuckie men nÀra. http://www30.zippyshare.com/v/59248869/file.html
linuskarlsson Postat 29 augusti 2010 Postat 29 augusti 2010 Nu börjar det likna nĂ„got! đ Tycker det lĂ„ter riktigt likt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.