Jump to content
Annons

samma kaliber - kissing a cactus


maxmaxmax (oregistrerad)

Recommended Posts

maxmaxmax (oregistrerad)

LÅTNAMN: kissing a cactus

GRUPP: samma kaliber

GENRE: 60-talspop

LÅTLÄNGD: 2:30

KOMPOSITÖR: maxmaxmax

PRODUCENT: samma

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,3 MB

STATUS: färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.angelfire.com/oz2/peru/kissing_a_cactus.mp3

kissing a cactus, piercing exactly

thorning the lips that speak

whispering back "please cease your attacks,

you are killing yourself and me"

HO HO TALLY HOHO youre so lovely Mrs moe!

HO HO TALLY HOHO youre so lovely Mrs moe!

passing my schedule feed you with blesses,

nursing my cactus girl

harvesting downings, drowning im honest

fine if you dont mind

Nursing my cactus girl

when shes not ok

nursing my little girl

will she do through the day?

till alla som har varit tillsammans med en psychogirl

och kommentera allt ni vill.

och ni får gärna säga elaka saker!

och volymen tål att höjas

och det var allt för den här gången

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skulle nog ljuga om jag sa att detta var dåligt, så jag får säga att det är bra istället. Har iofs hört bättre från dig nu när jag lyckats komma runt angelfire problemet. Men still, detta är bra. Har aldrig haft en psycoflickvän, men mina vänners historier får väl räcka och ger mig en viss förståelse. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har iofs hört bättre från dig nu när jag lyckats komma runt angelfire problemet.

Öh, komma runt angelfireproblemet? 😳

Har försökt lyssna men angelfire hatar mig. Du är ond säger AF. 😎

Skulle också vilja lyssna..... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

tack! sånt gillar jag att höra. kan du säga vad det är som känns fel med den?

EDIT: det sade du ju, men lite mer specifikt? det vore jättesnällt.

Karl: snart kommer något som sticker ut lite mer, det vore kul om du ville lyssna på den också och jämföra. lite knasigare, den här var ju rätt snäll och oldschool för min del.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

kan du säga vad det är som känns fel med den?

Svår fråga, men jag ska försöka besvara den. 😄

Efter vers-mellanrefräng-vers så kommer det en uppgång till refrängen. Det konstiga är att det känns som att refrängen ligger i en lägre tonart än versen (trots uppgången). Jag upplever också att arrangemanget (kanske de olika instrumenten) spretar mer i refräng än i vers. Början på låten får mig att förvänta det motsatta. Typ så här:

Vers-mellanref-vers-nedgång-refräng (i högre tonart), där arrangemanget (eller ljudbilden) tätnar något i refrängen.

Ett annat förslag är att sången kontrasteras tydligare mellan vers och refärng. I versen upplever jag att sången är lite distanserad och kylig (men också kool, fyndig och en massa andra positiva egenskaper...). Det passar utmärkt till texten.

I refrängen är texten lite mer empatisk med Mrs Moe. Kanske sången skulle vara det också? Lite varmare, ängsligare eller mer engagerade toner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, så kunde också jag lyssna. Tack för tipset.

Min enda kommentar till det hela är att om man ska dubba sig själv måste man vara tajt som satan, annars blir texten blurrig. Jag kan ibland tycka att det är bättre att använda chorus för att feta ljudet, eller dubblera waven och förskjuta den, eller vadsomhelst utom blurr.

Sorry, nu lyssnar jag igen och det är kören som i versen ligger lite otajt med lite olika nivåer så att dn går lite in och ut mot leaden? Är bara på första delen på låten.

Början skulle jag också vilja ha renare. Det ligger ett utklingande ljud i starten, lätt att fixa.

Ju bättre låt och produktion desto petigare blir ju kommentarerna, ovanstående kan du förmodligen både ha och vara utan 😉

Tänker på Beatles när jag hör detta vilket är en FET kompli!

®

Link to comment
Dela på andra sajter

Har iofs hört bättre från dig nu när jag lyckats komma runt angelfire problemet.

Öh, komma runt angelfireproblemet? 😳

Har försökt lyssna men angelfire hatar mig. Du är ond säger AF. 😠

Skulle också vilja lyssna..... 🙁

Mitt tricks är följande:

Först går jag till http://www.angelfire.com/oz2/peru. Då får jag upp en bild på en blomma (!). I samma fönster klistrar jag sedan in hela länken till låten. Då funkar det för mig (jag kör Opera).

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hoo hoo tally-hoo hoo..." 😳🙁

Vrickat och genialiskt. Jag tycker nog att den dubbade sången bidrar bra till det typiska Kaliber-lo-fi soundet.

Knäckande Doors-orgel efter första "Nursing my cactus..." Mums....

För en gångs skull brister sången lite lite i den något gapiga refrängen. Eller... brister är inte rätta ordet, men maffiga klockrena sångmattor är man ju bortskämd med när det gäller Max och här blir det lite mer rough lixom, nåja....

Lagrar i min Samma Kaliber-folder med ett lyckligt flin. 😠

Förresten - ring Quentin Tarantino och ge honom låten som filmmusik till nästa rulle!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

vad roligt att du hittat blomman diwic!

när man har angelfire-konto och vill fylla sina konton med mp3s så måste man lägga till en index.html ( har vi upptäckt genom försök ) annars får man ett argt automatiserat email där de hotar med stryk.

så därför skapas dessa meningslösa sidor med blommor, talande höns och pianospelade kossor.

Va®olven och Hammagrella: sången är inte insjungen så engagerat, och att dubbningen ska vara tight har jag slutat bry mig om. Vem ska man imponera på när man redan har fått hammagrellas hjärta?

quentin tarantino? aldrig. Den andalusiska hunden, däremot!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
För en gångs skull brister sången lite

då har du inte hört den här!!

angående otajtheten så öppnade jag projektet och se där låg en liten wienerschnitzel. men nu är den borta. ( vet inte vad som flög i mig ) Bättre nu?

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...