SadamJR Postat 26 juni 2010 Postat 26 juni 2010 Ska skicka efter en billig elgitarr från thomann och behöver ett förstärkarprogram också. Ska huvudsakligen använda programmet som vsti i Cubase, men det vore bra om det även gick att använda som fristående program. Var inne på LINE6 POD FARM för 314:-, men kan inte reda ut om man måste ha en ilok-nyckel för att kunna använda det. Här är en länk till hemsidans faq-avdelning. http://line6.com/podfarm/faq.html Den gör mig inte klokare. Alternativet om man vill komma billigt undan verkar vara PEAVEY REVALVER HP EDITION för 665:-. Sägs inget om någon Ilok här. Vore glad om någon vänlig själ kunde reda ut detta. Tack på förhand.
Hemmpe Postat 26 juni 2010 Postat 26 juni 2010 (redigerat) Hej SadamJR ! Har båda Pod farm och Revalver HP Pod = Ilok Revalver = serial, ingen ilok vilken som är bäst= smaksak tycker jag Revalver har bara peavy + lite annat ,låter bra som fan Pod farm har en massa olika stärkare, kör på platinum så får du 78 st + basstärkare massa pedaler å dylikt också bra som fan .svårt val därför har jag båda 🙂 revalver kan du köra utanför Dawen men inte podfarm mvh /Hemmpe Redigerat 26 juni 2010 av Hemmpe
SadamJR Postat 26 juni 2010 Trådstartare Postat 26 juni 2010 Tack för ett snabbt svar. Då får det väl bli revalver.
Hemmpe Postat 26 juni 2010 Postat 26 juni 2010 (redigerat) Hej ! Tyvärr inte .. inte med ilok ialf..kanske med deras ljudkort.. mvh/Hemmpe Redigerat 26 juni 2010 av Hemmpe
DivineCo Postat 26 juni 2010 Postat 26 juni 2010 Det går att köra podfarm stand alone om man har något av deras ljudkort själv har jag UX2. Dock använder jag inte det ljudkortet utan kör VST med ett annat ljudkort. Man skulle kunna säga att UX2:an i princip är en dongle i mitt fall. Lite tråkigt men jag tycker om Line6's grejer så jag står ut och i snningens namn ser jag inte det som något större problem annat än att det tar upp en USB-kontakt.
SadamJR Postat 26 juni 2010 Trådstartare Postat 26 juni 2010 (redigerat) Hittade Waves Guitar Solo 3,5 med gratislicens för ett år. Ska testa det innan jag köper något. Den tycks också gå att köra som fristående program. Här är en länk. http://www.waves.com/content.aspx?id=1674 Redigerat 26 juni 2010 av SadamJR
DivineCo Postat 26 juni 2010 Postat 26 juni 2010 Waves är bra och det finns nog ganska många bra alternativ idag. Amplitube kanske också kan vara ett alternativ.
SadamJR Postat 26 juni 2010 Trådstartare Postat 26 juni 2010 Grejen är att det måste vara billigt, och gratis i ett år är ju helt ok.
DivineCo Postat 26 juni 2010 Postat 26 juni 2010 Gratis är bra och då finns det ju ingen tvekan. Kör på!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.