Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter snart på ett Firewireljudkort, trots att jag har PC (jag vet, jag vet).

Mitt nuvarande chipset kanske kan komma att jävlas, men inte nödvändigtvis.

TI-chipset rekommenderas allmänt. Frågan är då om jag kan trycka in ett expresskort

som uttalat har ett TI-chipset och två FW-portar och få bra resultat den vägen, i stället

för att använda min befintliga FW-port på PC'n?

Annons
Postat

Givetvis omöjligt att svara på i praktiken då det är konfigurationen av var mans speciifka setup som gör korven.

Dock undrar jag om någon har tagit till ett liknande grepp, och om de här express/TI-korten kan förbättra oddsen?

Postat

Testa först med det inbyggda. Det finns andra än TI som fungerar, även om TI brukar vara ett säkert kort. Annars har exitdata.se Firewire-kort som är beprövade. Säg att det ska vara till en musikmaskin, så vet de vad som gäller.

Postat
Testa först med det inbyggda. Det finns andra än TI som fungerar, även om TI brukar vara ett säkert kort. Annars har exitdata.se Firewire-kort som är beprövade. Säg att det ska vara till en musikmaskin, så vet de vad som gäller.

Tackar. Ok - det tänker jag förvisso göra. Nämnas bör att jag kör en reguljär laptop som mig veterligen inte har de trevligaste chipseten, även om jag har läst ett antal testimonials som hävdar att det gått klockrent. Har förvisso gått väldigt smidigt med usb-kort tidigare, men nu tänkte jag prova FW.

Har scannat webben för recensioner och synpunkter.

Postat
Frågan är då om jag kan trycka in ett expresskort som uttalat har ett TI-chipset och två FW-portar och få bra resultat den vägen, i stället för att använda min befintliga FW-port på PC'n?
Jag har hört/sett många datorer som lyckats bättre på detta sätt så visst kan det vara den ultimata räddningen.

Men (!) det finns betydligt många andra saker än Firewirechipset, som kan sabba upp för ett externt ljudkort. Så även om ditt Firewirekort skulle vara det bästa som finns, så är risken inte bortblåst.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.