Jump to content
Annons

Spela in i Cubase?

herrbanan

Recommended Posts

Tjo!

Kan någon hjälpa en nybörjare, ja e helt grön på det här me "hemmastudio" osv. Har nu iallafall köpt en Ozone synth (inbyggt ljudkort) och en liten mixer. Jag använder mej av Cubase SX.

Jag har hittils inte haft några problem med att spela in med synthen men så fort jag ska koppla in min bas/gitarr så får jag ingen signal till datorn...

Har inte riktigt fattat de här med VST instruments, måste jag köpa speciella bas/gitarr ljud?? vad ska jag göra HJÄLP SNÄLLA!

Annons

Det finns ungefär etttusen svar på din fråga. VST instrument är virituella instrument d v s mjukvara. Om du skall spela in din gitarr så skall du inte använda VST utan ett audiotrack. Mitt råd till dig är att du kollar lite här på forumet och sedan uppsöker Majkens mycket användbara hemsida och går igenom grunderna i Cubase innan du går vidare. Du måste har lite mer koll på grejorna innan man kan ge dig bra svar. 😉 (fråga gärna igen efter att du kollat hos Majken)

http://www.majken.se/cubase/index.htm?tracks.htm

Har du manualen så gå igenom Getting started delen den hjälper dig med det grundläggande. 🙂