holkern Postat 14 juni 2010 Dela Postat 14 juni 2010 (redigerat) Jag kan spela in mikrofon ljud på ljudspåret, som jag skapat från "empty" och sedan fixat VST connections. Ljudet spelas in och det blir utslag och märken på spåret jag spelar in på. Men det hörs inte när jag sedan ska spela upp det i högtalarna.. vad gör jag för fel? Redigerat 14 juni 2010 av holkern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 14 juni 2010 Dela Postat 14 juni 2010 Vad har du för ljudkort? Kanske har du dragit någon kontroll för direct monitoring på ljudkortet till bara lyssna på direktsignalen och inte på din DAW. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PatrikMac Postat 14 juni 2010 Dela Postat 14 juni 2010 Du kan testa gå in på ljud inställningar på programmet och sedan ändra inställningar för "ljud ut" eller liknande. Inte så high tec på dom bitarna men du kan ju alltid testa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 14 juni 2010 Dela Postat 14 juni 2010 du kan ju alltid testa 😏 eller läsa i manualen förvånandsvärt mycket som faktiskt står där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 14 juni 2010 Dela Postat 14 juni 2010 och det blir utslag och märken på spåret jag spelar in på Antibiotika? (F'låt, kunde inte låta bli) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 15 juni 2010 Dela Postat 15 juni 2010 Kolla så den lilla högtalaren (monitor) på kanal-stripen är avmarkerad också, annars hörs inget. Lycka till! Mvh/ Ps: Valles kommentar får 3 +, minst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.