Jump to content
Annons

DIGIDESIGN 888


håkanmild

Recommended Posts

DIGIDESIGN 888, håller ett sådant interface måttet i dagens läge?

Hur är det med DSP-kraften, orkar den driva många nyare krävande plugins osv?

Har läst att man bara kan köra upp till Pro Tools 6, vilket kanske är en liten begränsning men ingen katastrof..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det var studiostandard för 10 år sedan, så tycker du att det som spelades in då låter bra håller det väl måttet. Fortfarande bättre än många billiga burkar, men går du upp lite i prisklasserna har det hänt ganska mycket på AD/DA fronten på de här åren. Det är ju också skillnad på 888/16 och 888/24. Den senare är spelar ju in i 24 bit och har bättre AD/DA.

DSP-kraft?

888 är bara ett interface. DSP-kraften ligger på korten i datorn, antingen pro tools 24 Mix och Mix Farm korten eller lite nyare PT HD.

Du behöver alltså både interface och kort i datorn.

Är du sugen på 888/24 har jag 2 st liggande som kan fås för 2.500:- / st.

(Alternativt har jag även ett helt system för 15 lock: 2 st 888/24, 1 st digidesign 1622, Pro tools MIX3 (1 mix core och 2 mix farm), Power Mac G4, Pro Tools TDM 6.4)

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, tänkte att PCI-kortet var specialanpassat och hette lika dant som interfacet. Egentligen vill jag skaffa något som ger datorn lite extra skjuts vid mixning där mycket krävande effekter läggs, är mest trött på datorn som säger ifrån än ljudkvaliteten. Funderar också på tex ett UAD-1 eller UAD-2, eller möjligtvis en ny dator. Men vill helst fortsätta med Pro Tools och gärna utöka till TDM för att kunna köra flera ljudkort utan att det blir för jävla dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, tänkte att PCI-kortet var specialanpassat och hette lika dant som interfacet. Egentligen vill jag skaffa något som ger datorn lite extra skjuts vid mixning där mycket krävande effekter läggs, är mest trött på datorn som säger ifrån än ljudkvaliteten. Funderar också på tex ett UAD-1 eller UAD-2, eller möjligtvis en ny dator. Men vill helst fortsätta med Pro Tools och gärna utöka till TDM för att kunna köra flera ljudkort utan att det blir för jävla dyrt.

Kan varmt rekommendera UAD (inte bara för DSP-kraften utan kvalitén på pluggarna) men det kan bli lite bök med PT LE (då det inte har PDC men det måste ju komma snart tycker man …).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...