Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det är typ som folk som säger att delfiner inte är fiskar. Dom lever ju för helvete i vattnet där dom simmar runt med sina fenor.

Fiskar och delfiner tillhör iallafall animalia båda två xD

Postat

Men såhär t.ex! Jag frågar pazo "vad ska vi ha för grönsaker?" så säger han "sallad, gurka, champinjoner". Orka fråga "vad ska vi ha för grönsaker och eventuella svampsorter?". 😄

Postat

Men såhär t.ex! Jag frågar pazo "vad ska vi ha för grönsaker?" så säger han "sallad, gurka, champinjoner". Orka fråga "vad ska vi ha för grönsaker och eventuella svampsorter?". 😄

Ja, och tänk om han säger kyckling?

Postat

Ja, och tänk om han säger kyckling?

Men det säger han inte, för när jag säger grönsaker så vet han att kyckling är exkluderad men champinjoner är inkluderade i den benämningen.

Postat (redigerat)

Ditt resonemang faller redan på första meningen i wikipedias artikel om "grönsaker".

Redigerat av Fidden
Postat

Men herregud pojkar, grönsak är ingen väldefinierad kategori.

nä, men man får utgå ifrån att den får komma från en VÄXT.

Postat

"Svamp räknas ibland som en grönsak, men inte spannmål. Klassificeringen av grönsaker och frukter beror på hur man förtär livsmedlet. Olika växter som ingår i en sallad brukar kallas grönsaker medan samma växt i en dessert kan kallas för frukt."

😄

Postat

"Svamp räknas ibland som en grönsak, men inte spannmål. Klassificeringen av grönsaker och frukter beror på hur man förtär livsmedlet. Olika växter som ingår i en sallad brukar kallas grönsaker medan samma växt i en dessert kan kallas för frukt."

😄

🥰

Postat

😄

ja, men det är ju fel xD

Postat

Jag äter chilinötter och dricker öl. Carlsberg är lätt min favoritgrönsak.

Jag ska öppna min chipspåse snart, dricka loka och sätta på en film. uts uts

Postat (redigerat)

ja, men det är ju fel xD

Grönsak i sig är ju inget vetenskapligt uttryck. Vegetabilier borde ju vara mer exakt, no?

Eller är det helt enkelt bara synonymt. Bara nyfiken, är inte ens i närheten av insatt själv. xD

Redigerat av Pico
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.