slejnard Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Ska göra ett ordentligt inspelningstest senare. Men nog var det väl fan att min stationära 5 år gamla dator visra närmare noll på det där testet å inte den nya. Drar på Max snart. 😠
slejnard Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Nee det är värre än så för ljudkortet är inte ens ikopplat
slejnard Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Men nu riggar jag annat. Magen är halvfull och det blir soft replokalsstudio här nere under jord. Ska fota å slänga upp sedermeraenare. ☺️
debatt Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Okaayyy... Jag vet inte var man ska kolla sånt där med datorkapacitet i min dator, vet inte var det i Cubase Ess 4 t.ex. står hur mycket det går åt, cpu-mätning. Var kollar man? Jag vet iaf att det är/var många processer igång automatiskt i min laptop, fler än 60 stycken som jag inte valt själv. Har väl tagit bort en och annan. Har dock aldrig igång Internet om jag har på externa enheter eller Cubase t.ex. Det går bara inte. 😲
Memphis Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 (redigerat) Hur mycket CPU´n jobbar kollar du ju under Aktivitetshanteraren där du sett processerna, även hur mycket RAM som används kan du ju se där. Redigerat 7 juli 2010 av Memphis
Memphis Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 (redigerat) Kom just hem från jobbet, väldigt segt att långa så långa dagar, speciellt de dagar när man står själv. 😑 Bara 4 veckor kvar... Redigerat 7 juli 2010 av Memphis
Memphis Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Jaha, hela världen kollar på fotboll utom jag... Kul! 😠 :angry: 😑
Linus Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 1 medlem(mar) läser just nu detta ämne Kortvarig lycka. 🙁
slejnard Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 MMM tröst i bedrövelsen är att den bärbara å min fet 24 "skärm går att ha igång samtidigt.
Memphis Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Kortvarig lycka. 🙁 🙁😄 I´m back. Var och övningskörde med min yngre bror som håller på att ta sitt kort. Körde på en stor parkering typ. Var kul. 😄
Memphis Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 (redigerat) Ja, eller hur? 🤪 E inte du heller fotbollsnörd Linus? 😮 🥰 edit, eller menade du sarkastiskt att det e kul när det bara e jag som inte kollar.. xD 😆 Redigerat 7 juli 2010 av Memphis
debatt Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 MMM tröst i bedrövelsen är att den bärbara å min fet 24 "skärm går att ha igång samtidigt. Kan vara så att du har fel operativsystem. Det fanns en tråd om det i forumet. Men nog tror jag att Win 7, om du nu har det, är bättre än Vista (som den tråden handlade om - kontra XP). Borde vara "musikkapacitetsanpassat". Vad har du? Peakar cpu-hanteraren ibland stötvis? Har bestämt för mig att det hade att göra med att operativsystemet innefattade en del automatiska processer som gick i cykler och då påfrestade processorn just då. Se över processerna kanske.
debatt Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Holland-Spanien i final är TVÅ lag som aldrig vunnit VM. Innebär det att jag även måste se reprisen? 😛
slejnard Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Kan vara så att du har fel operativsystem. Det fanns en tråd om det i forumet. Men nog tror jag att Win 7, om du nu har det, är bättre än Vista (som den tråden handlade om - kontra XP). Borde vara "musikkapacitetsanpassat". Vad har du? Peakar cpu-hanteraren ibland stötvis? Har bestämt för mig att det hade att göra med att operativsystemet innefattade en del automatiska processer som gick i cykler och då påfrestade processorn just då. Se över processerna kanske. Har kollat allt sånt och köpte en burk som har XP eftersom att kortet jag köpt åxå är anpassat efter det. Känns ändock lugnt eftersom att jag är en lugn snubbe å vet att det löser sig. 😄 Ska vråltesta nån dag. 😑
slejnard Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 VA GÖ NI? VI DRICKER ÖL!!! VAD GÖR DUU??/ NII?? (fniss)
Recommended Posts