debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Fast såna grejer brukar ju säljas som "naturgodis". Det räknas ju inte. Jo, men här lägger de chilinötter där också!!! 😆
Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Arslenötter? En till dialektundersökning! Säger ni "arsel" eller "arsle"? Säger ni "äppelpaj" eller "äpplepaj"? Jag säger de första.
Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Jo, men här lägger de chilinötter där också!!! 😆 CP i huvet mao. Här säljs de antingen på lösvikt eller på kilopåsar. Eller är det halvkilo, minns inte.
debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 En till dialektundersökning! Säger ni "arsel" eller "arsle"? Säger ni "äppelpaj" eller "äpplepaj"? Jag säger de första. Säger du verkligen aldrig äpplepaj eller äppelpaj?? 😆 Jag säger arsle och äpplepaj.
debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 CP i huvet mao. Här säljs de antingen på lösvikt eller på kilopåsar. Eller är det halvkilo, minns inte. Ja, det är rätt svårt att vara CP i tanden... I lösvikt ja... det är ju det jag skrev. Lösvikt som du plockar själv bland naturgodisburkarna. Halvkilo och helt kilo?? Är du inte klok? 😆 Här säljs de i påsar om 90 gram har jag sett. 😄
Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Ja, det är rätt svårt att vara CP i tanden... I lösvikt ja... det är ju det jag skrev. Lösvikt som du plockar själv bland naturgodisburkarna. Halvkilo och helt kilo?? Är du inte klok? 😆 Här säljs de i påsar om 90 gram har jag sett. 😄 Ja, men här är det lösvikt vid nötterna, inte bland naturgodiset. Man ska ju äta ordentligt så det ska vara rejäla påsar.
Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt Jag läser ingenting så har jag ingenting läst
Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Säger du verkligen aldrig äpplepaj eller äppelpaj?? 😆 Jag säger arsle och äpplepaj. Jag menade de fyra första. Minus nummer två och fyra. Alltså de vars ordningstal inte är delbara med två, så kunde jag ha uttryckt mig.
debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 (redigerat) Nån annan som varken säger äpplepaj eller äppelpaj?? Jaha, ok. (egentligen ville jag bara djävlas lite) Redigerat 22 juni 2010 av debatt
SadamJR Postat 22 juni 2010 Trådstartare Postat 22 juni 2010 Är bananen en frukt, en ört eller ett bär?
Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Är bananen en frukt, en ört eller ett bär? En ört som bär frukt.
debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Banan är något jag äter när jag egentligen ibland vill ta en bulle men som Dingbats missuppfattar som att jag istället för en bulle vill ta en balle, när jag i själva verket vill ta en bulle istället för en banan och samtidigt mer förknippar banan med balle och tänker då härvid främst på dess form och på de traumatiska händelser i nollningssammanhang som drabbade flickor på scenen, trots att Dingbats anspelar på att bulle nästan stavas som balle.
debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Man ska ju äta ordentligt så det ska vara rejäla påsar. Kom inte och säg att du ska äta dig "mätt" på nötter, nu också... 😆 Påminner mig om kompisen som åt sig mätt på matjessill. Fy fan. Vissa grejer kan man inte äta så mycket av att man blir mätt på bara det. Skulle jag äta ett halvt kilo nötter skulle jag kunna anordna "luftballongfärder" med min mage som transportmedel.
Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Skulle jag äta ett halvt kilo nötter skulle jag kunna anordna "luftballongfärder" med min mage som transportmedel. Intressant! När jag äter nötter blir jag allvarligt förstoppad.
debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Intressant! När jag äter nötter blir jag allvarligt förstoppad. Gaser är ofta ett symptom på just det.
Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Gaser är ofta ett symptom på just det. Inte luftballongsgaser. Isåfall mer såna gaser som vore en tråd om de vore ett sybehör.
slejnard Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Muskot är j-t gott i hemmagjort potatismos! Grattis till 48k debattovichione! Missade totalt 😆
debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 (redigerat) Apropå kvällens tema. En hel del skulle kalla denna för ett nöt. Men inte jag, ty jag har inga fördomar. Redigerat 22 juni 2010 av debatt
debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Det är rätt intressant att det heter "ditt nöt" och inte "din nöt", när man använder det som skälsord. 😆
Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Det är rätt intressant att det heter "ditt nöt" och inte "din nöt", när man använder det som skälsord.😆 ett nötkreatur
Neosus Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Apropå kvällens tema. En hel del skulle kalla denna för ett nöt. Men inte jag, ty jag har inga fördomar. Jag skulle hellre säga meloner
Recommended Posts