debatt Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Orkar/kan inte heller programmera trummor. Fastnar i portans trummaskinspresets å sen lägger jag på riktiga percussions. Eller cajon hela vägen med hihat eller med nån internettrummis eller D-drums eller så utan bonk i huvudtaget. Kan? 😏
Neosus Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Det finns ett företag, tror det är Cyberphoto, som alltid skickar med choklad när man beställer grejer. Första gången blev jag förvånad och trodde den hamnat fel men nästa gång beställde jag just av dem för chokladens skull... 😏
SadamJR Postat 16 juni 2010 Trådstartare Postat 16 juni 2010 Det kan vara vettigt. Det verkar ju vara "några" som använder Groove Agent om man kollar i forumet.Men vad kostar en sådan uppgradering? 😏 Drygt tusen tror jag.
slejnard Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Kan? 😏 Nej jag har aldrig greppat detta med midi och pianorolls även om jag fått det förklarat för mig. /n00b
Neosus Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Jag brukar banka in trummorna med synten ...men oftast får jag köpa en ny synt varje gång 😏
debatt Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Jag brukar banka in trummorna med synten ...men oftast får jag köpa en ny synt varje gång 😄 Ja... och med tio fingrar kan man göra grejer man inte skulle klara vid ett trumset med två pedaler och två trumstockar/mallets/vispar. 😏
debatt Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Emile Heskey och Roman Pavlyuchenko på väg att säljas från Aston Villa respektive Tottenham.
Neosus Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Ja... och med tio fingrar kan man göra grejer man inte skulle klara vid ett trumset med två pedaler och två trumstockar/mallets/vispar.😏 Fast jag brukar tänka hur det låter när man spelar på riktigt och vilka grejer man kan göra utan att det låter fejk.. på riktigt fast på låssas lixzom
debatt Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Fast jag brukar tänka hur det låter när man spelar på riktigt och vilka grejer man kan göra utan att det låter fejk.. på riktigt fast på låssas lixzom Jojo, men jag skulle inte hävda att jag var lika bra trummis som Prairie Prince eller Clem Burke i verkligheten. Och de låter inte fejk. Alltså... enda sättet för mig att komma nära dem i realtid är att spela på ett keyboard.
SadamJR Postat 16 juni 2010 Trådstartare Postat 16 juni 2010 Ja... och med tio fingrar kan man göra grejer man inte skulle klara vid ett trumset med två pedaler och två trumstockar/mallets/vispar. Jag är felkordinerad och har problem med mina händer. Ska bli intressant att se om jag fixar detta med gitarren.
Neosus Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 ..för annars äre inge kul om det låter fejk när de e på riktigt fast fejk men ändå inte. Fast tvärtom. Your browser does not support the HTML5 audio tag Som den här låten typ t.ex.
debatt Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Jag är felkordinerad och har problem med mina händer. Ska bli intressant att se om jag fixar detta med gitarren. Ja, jag kommer ihåg det såklart. Hoppas det går bra med gitarren. Squire är ju inte kända för att vara svårspelade, ha hög stränghöjd t.ex. Man kan programmera trummor med midinoteringar i program och då behöver man ju inte "slå in" takterna.
debatt Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 ..för annars äre inge kul om det låter fejk när de e på riktigt fast fejk men ändå inte. Fast tvärtom. Your browser does not support the HTML5 audio tag Som den här låten typ t.ex. Den tycker du inte låter fejk? Det tycker då jag!! hur kan du annars förklara att du spelar BÅDE gitarr och trummor t.ex.? HA?? 😛
debatt Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Fast nu ska jag söva. Imon ska jag upp tidigt. En butik har öppningspremiär här tidigt.
Recommended Posts