Jump to content
Annons

audio i projektet


sw9

Recommended Posts

tja å hej, jag har ett problem som säkert går å lösa,

när jag importerar ljudfiler till projektet så funkar det bra men sen när jag vill ha effekter på olika delar av filen så funkar det en gång men sen så när jag ska göra om en annan fil längre fram på spåret så börjar datan att hacka, å det borde den ju inte, eftersom det inte finns synthar eller effekter upp å påslagna, bara en audiofil som ska ändras lite....

vad kan jag göra förutom att köpa mer minne till burken?

Ronny

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
vad kan jag göra förutom att köpa mer minne till burken?

Ronny

Baserat på dina uppgifter är det oerhört svårt att ge dig någon hjälp, så du kan börja med att lista följande:

- Vilket program och vilka effekter du jobbar med när det uppstår problem.

- Din dators specifikationer: CPU, minne och operativsystem.

- Ljudkort

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

jag jobbar i cubase sx, effekten som strular mest e "IK Multimedia Amplitude". men eftersom den e så tung i sitt ljud ( tycker jag) vill jag ju använda den ofta på olika sätt i en låt,

jag har även problem me mastering, jag använder då soundforge (för att jag inte vet vad jag behöver eller vill ha) å där kan jag inte anvämda mina vst effekter, vilket vore ju kul å kunna när man pular me finliret.

----typiskt följe----

<spela in midi till ett audiospår(genom att exportera filen först som audiomixdown)<lägger på en compress efteråt(för att innan så låter det bara grötigt)<sen vill jag läggas en massa skrammel på slutet av den lopen(å gör det)<längre fram vill jag ändra lite igen( å då hänger det sig)

--------------------------------------------------------------

jag använder dessutom ett externt ljudkort, å vill verkligen veta hur jag drar ner svarstiden drasstiskt....

M.V.H ronny

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har även problem me mastering, jag använder då soundforge (för att jag inte vet vad jag behöver eller vill ha) å där kan jag inte anvämda mina vst effekter, vilket vore ju kul å kunna när man pular me finliret.

SoundForge stödjer inte VST's så vitt jag vet, kan vara det som strular 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

wavelab jiddrar me... den går igenom all vst effekter för att sen tala om vilka som inte går att använda för att sen stängas av...

skit kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...