Fixarfrasse Postat 6 maj 2010 Postat 6 maj 2010 Hej har stött på ett problem i hur jag ska koppla för att uppgradera studion lite. Har tidigare kört med en ADK vienna rakt in i min StudioProjects VTB1 Preamp sen in i datorn. Funkar fin fint men nu är det dags för uppgradering. Min kompis hade ett extern ljudkort, en extra mick och diverse småprylar. Saker som finns; 1. PC med USB 2.0 och ett redan i satt PCI ljudkort (creative live 5.0, gammalt random ljudkort) 2. Studioprojects VTB 1 Preamp 3. Creative E-MU 0404 Extern Audio/Midi Interface 4. Mick, ADK Vienna 5. Mick, TSM MT 103 Min önskan är att få ljudet från mickbåset ut i högtalarna i kontrollrummet. Och ljudet från micken i kontrollrummet in i mickbåsets lurar. Min hypotes är att båda mickarna kopplas till det externa ljudkortet varav den ena via preampen. och ljudkortet till datorn för att sen spela upp allt i kontrollrummet och mickbåsets hörlurar. Borde detta gå med dem prylar jag har tillgång till? Några frågor kring den luddiga frågan så skriv. Mvh Fabian
Ken Kängström Postat 6 maj 2010 Postat 6 maj 2010 (redigerat) Du kan skapa en kanal där du routar outputen till out 3/4 som sedan används som monitoring i båset. På med monitor på kanalen så är det klart. Dock förutsätter det att du har minst 4out från kortet ditt. Skaffa en mixer och vänd signalen i bordet annars. Redigerat 6 maj 2010 av addic59
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.