Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej, jag köpte nyligen detta ljudkort och har faktiskt inte hunnit prova att spela in. Men ut vet jag att det är problem!

Det räcker med att jag bara lyssnar på musik, så jag skulle nog vilja gå så långt som att säga att detta problem är kontant.

Det tystnar till med jämna mellanrum och inte under 2-3 sekunder eller minuter, utan snarare en halv sekund eller mindre så där.

Tillräckligt för att inse att detta inte är okej. Det funkar inte.

Vet ni möjligen vad det skulle kunna vara, vad jag kan prova för att lösa problemet?

Tack!

ps. datorn är en Frost Snömachine så jag tror inte att det lär vara den som orskar problemet.

Annons
Postat

Stämmer bra. Såvida det inte vart något fel vid installationen så ska jag ha den senaste. Jag kan ju prova att installera den en gång till? Det är väl inget problem att prova att installera samma drivrutin som man kanske redan har? Den lär väl isåfall bara neka och säga att den redan är installerad?

Postat
Stämmer bra. Såvida det inte vart något fel vid installationen så ska jag ha den senaste. Jag kan ju prova att installera den en gång till? Det är väl inget problem att prova att installera samma drivrutin som man kanske redan har? Den lär väl isåfall bara neka och säga att den redan är installerad?

Så länge du vet att du har senaste versionen installerad så kommer det troligtvis inte att hända något om du installerar den igen (varken bra eller dåligt ...). Då du sitter på en Frost burk så borde den ju funka med ljudkort utan problem men även Frost kan nog göra misstag, ring dem och kolla vad de har att säga.

Postat

Har också ett Konnekt 6.

Kontrollera i det medföljande (och installerade) programmet att du inte kör i "Safe Mode".

Ställ det på Normal.

Du kan också börja med att kontrollera alla andra inställningar där med. Så inte något står galet.

Prova att både uppgradera firmware och drivrutin, men vid drivrutinsinstallation ska du INTE ha den inkopplad!

Postat

Okej, förmodligen kan jag nog ha haft den inkopplad vid drivrutinsinstallationen. Vad har det för inverkan?

Tack för tipsen i övrigt!

Postat

Har ett Konnekt 24d - samma problem och vi är inte ensamma om det. Och jag skulle tro att när den serien inte längre tillverkas så är chansen till en lösning närmare noll. Fast hittar du något som löser problemet så blir jag glad... Inbillar mig att det blir lite värre när hårddisken får jobba lite så det kanske är någon konflikt där.

Postat (redigerat)
Okej, förmodligen kan jag nog ha haft den inkopplad vid drivrutinsinstallationen. Vad har det för inverkan?

Tack för tipsen i övrigt!

Vad det har för inverkan vet jag inte. Men det står att du ska ha den urkopplad vid installationen (under Important!) 🙂

Har du förresten kollat så den inte står i Safe Mode?

Vad får du för latency i din DAW?

Redigerat av danielssondesign

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.