DonAkerlund Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Tjena! Har hittat endel andra liknande trĂ„dar men inte riktigt fĂ„tt svar och min kanske skilljer sig lite grann...iaf Ăr ganska ny med att jobba pĂ„ mac datorer och logic, och problemet som ja sĂ€tt andra Ă€ven har sĂ„ hittar ja inte vissa pluggar i logic. HjĂ€lpen jag hittat tidigare Ă€r att lĂ€gg pluggen i Bibliotek -> Audio -> Plug-ins -> Components..men de hjĂ€lper inte, har Ă€ven kollat i audio Unit manager dĂ€r finns de inte heller. Pluggarna i frĂ„ga Ă€r Waves SSL4000 packet, och dom Ă€r köpte och jag har key till dom sĂ„ de Ă€r inte det som Ă€r problemet. Nu till de som kanske skilljer sig frĂ„n andra, jag har Ă€ven ProTools pĂ„ datorn och i PT hittar jag pluggarna, sĂ„ varför finns dom dĂ€r men inte i Logic. Har Ă€ven andra pluggar ocksĂ„ och dom fĂ„r ja upp i Logic men varför inte de hĂ€r frĂ„n Waves? Robert
MattiasA Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Tjena! Har hittat endel andra liknande trĂ„dar men inte riktigt fĂ„tt svar och min kanske skilljer sig lite grann...iaf Ăr ganska ny med att jobba pĂ„ mac datorer och logic, och problemet som ja sĂ€tt andra Ă€ven har sĂ„ hittar ja inte vissa pluggar i logic. HjĂ€lpen jag hittat tidigare Ă€r att lĂ€gg pluggen i Bibliotek -> Audio -> Plug-ins -> Components..men de hjĂ€lper inte, har Ă€ven kollat i audio Unit manager dĂ€r finns de inte heller. Pluggarna i frĂ„ga Ă€r Waves SSL4000 packet, och dom Ă€r köpte och jag har key till dom sĂ„ de Ă€r inte det som Ă€r problemet. Nu till de som kanske skilljer sig frĂ„n andra, jag har Ă€ven ProTools pĂ„ datorn och i PT hittar jag pluggarna, sĂ„ varför finns dom dĂ€r men inte i Logic. Har Ă€ven andra pluggar ocksĂ„ och dom fĂ„r ja upp i Logic men varför inte de hĂ€r frĂ„n Waves? Robert De studios jag varit i som anvĂ€nder waves anvĂ€nder waveshells components. Men de ligger Ă€ven installerade i programmappen. vet inte sĂ€kert men tror du mĂ„ste installera programvaran pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Har inte waves sjĂ€lv. hoppas jag hjĂ€lpte dig lite i alla fall
chrisB Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Just det, det gÄr inte att bara lyfta i Waves pluggar, du mÄste installera dem.
stratsvante Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Haru lagt de i biblioteket pÄ hÄrddisken och den pÄ anvÀndaren? alltsÄ macintosh HD eller vad din disk nu heter -> AnvÀndare -> du -> bibliotek?
DonAkerlund Postat 4 maj 2010 TrÄdstartare Postat 4 maj 2010 Jag följde bara instruktionerna vid installation eller alltsÄ klickade vidare som jag gjort nÀr ja installerat andra pluggar...Sen nÀr jag inte kunde hitta dem i Logic sÄ lÀste ja att man skulle lÀgga dom i anvÀndare-> "jag" ->Bibliotek -> Audio -> Plug-ins -> Components, sÄ dit kopierade jag hela mappen med pluggarna. Men tycker de kÀnns sÄ skumt att ProTools hittar dem men inte Logic. ProTools hittade dem innan ja lagt dem i den mappen, Och ligger inga andra pluggar i den mappen. Har jag lagt dem i fel mapp lr?
spass Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 logic klarar endast au sÄ filÀndelsen ska vara .component
DonAkerlund Postat 4 maj 2010 TrĂ„dstartare Postat 4 maj 2010 Nu vart det lite pinsamt men skyller pĂ„ att ja var för ivrig vid installation. Installerade om nu och upptĂ€kte den hĂ€r ganska viktiga texten đź Logic users: Please register the AU Reg Utility Located in /Applications/waves/Waveshells/Waves AU Reg Utility 7.0.app Miss av mig, tack iaf för all hjĂ€lp. Robert
saverman Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Nu vart det lite pinsamt men skyller pĂ„ att ja var för ivrig vid installation. Installerade om nu och upptĂ€kte den hĂ€r ganska viktiga texten đLogic users: Please register the AU Reg Utility Located in /Applications/waves/Waveshells/Waves AU Reg Utility 7.0.app Miss av mig, tack iaf för all hjĂ€lp. Robert Precis vad jag tĂ€nkte nĂ€r jag sĂ„g överskriften till trĂ„den. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.