Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

troligtvis har du spelat in en monosignal på ett stereospår

vet inte hur man ändrar till ett monospår i sonar men det brukar stå i manualen om ingen annan svarar

edit:om det gäller medhörningen i direct monitoring beror det på ljudkortet men ofta finns det en knapp att välja mella mono/stereo och den ska stå på mono

Redigerat av spass
Postat
troligtvis har du spelat in en monosignal på ett stereospår

vet inte hur man ändrar till ett monospår i sonar men det brukar stå i manualen om ingen annan svarar

Jag har hittat ett ställe, men där har jag bara stereo att välja på så jag hoppas inte det är där.

BurninSven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Dra i pan ratten i mixern dvs om det finns i sonar vilket det borde göra så hör du ju om ljudet förflyttar sig från vänster till höger. Jag menar för att kolla så allt är ok och inget fel på utrustningen.

Redigerat av BurninSven
Postat

hur fungerar det med direct monitoring i sx3. Har sjungit/spelat in med lyssning på bara ena örat, har typ vant mig vid det. Kanske finns det en knapp där också som gör att jag får höra mig själv i båda lurarna?

Postat
hur fungerar det med direct monitoring i sx3. Har sjungit/spelat in med lyssning på bara ena örat, har typ vant mig vid det. Kanske finns det en knapp där också som gör att jag får höra mig själv i båda lurarna?

om du har direct monitoring så ställer du inte in det i cubase utan på ljudkortet

om du har monitoring genom cubase så skapar du ett monospår och spelar in på det och då borde det automatiskt låta i båda hörlurarna

du får förklara mer för att man ska kunna hjälpa...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.